اقتصادی

کاهشی‌ها ‌بازار ارز را در دست می‌گیرند؟

قیمت دلار مرز روانی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داد و حالا این احتمال وجود دارد که قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان برگردد. اما آیا کاهشی‌ها می‌توانند بازار را در دست بگیرند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۲ به مرز ۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را پشت سر گذاشته بود و امید به افزایش قیمت را در بازار پررنگ کرده بود. این گروه امیدوار بودند که قیمت دلار بالای این مرز بماند و از آنجا به سمت کانال ۵۱ هزار تومان برود. اما بازار بر این اساس پیش نرفت.

معامله‌گران می‌گویند دلار برای افزایش قیمت باید خود را بالای این مرز مقاومتی حفظ کند اما اگر دلار نتواند بالای این مرز بماند احتمال ورود قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار تومان وجود دارد.

اما فعلا مدیریت بازار دست کاهشی‌هاست و قیمت دلار به مرز ۵۰ هزار تومان رسیده است و احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد.

قیمت روزانه ارز سه شنبه 13 تیر 1402

چرا قیمت دلار کاهش یافت؟

اما چرا دلار مرز مقاومت خود را از دست داد؟ برخی از معامله‌گران می‌گویند علت کاهش قیمت دلار خبری است که یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق عراق داده و اعلام کرده که ۱۰ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده. البته وی نگفته که این ۱۰ میلیارد دلار به ایران وارد می‌شود بلکه قرار است این منابع صرف واردات کالاهای اساسی شود.

این اولین باری نیست که خبر آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران شنیده می‌شود. برای همین برخی از معامله گران معتقدند که چنین خبری سوخته به نظر می‌رسد و هیچ تاثیری بر قیمت دلار ندارد. به عقیده این گروه آنچه باعث کاهش قیمت دلار شده تلاش بازارساز است که توانسته قیمت دلار را مهار کند و آن را به سمت پایین هدایت کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا