اجتماعی

کاهش ۲۷ میلی‌متری بارش‌ در آذرماه

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با بیان”باید تاکنون ۶۱ میلیمتر بارش در کشور ثبت می‌شد”گفت:بارش‌ها در آذر ۲۷ میلیمتر کاهش یافت.

به گزارش روند بازار، احد وظیفه با یادآوری این‌که بارش‌های کشور تا کنون باید به حدود ۶۱ میلیمتر می‌رسید، اظهار کرد: متاسفانه پیش‌بینی ابتدای پاییز برای بارش‌ها خیلی به واقعیت تبدیل نشد.

وی با بیان این‌که در آذرماه امسال آنومالی یا بی‌هنجاری دمایی رکورد زد، ادامه داد: در ماه گذشته باید به‌طور متوسط حدود ۳۵ میلیمتر بارش‌ در کشور اتفاق می‌افتاد که این بارش‌ها فقط ۸ میلیمتر بود.

وی افزود: توزیع بارش‌ها در کشور خوب بوده و در کشاورزی وضعیت بغرنجی نداشته‌ایم و به هر حال سه تا چهار موج بارشی داشتیم که تقریباً شرایط را برای کشاورزی مهیا کرده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: در زمستان بارش‌ها نه خوب است و نه بَد. در واقع انتظار سال خیلی خشک و خیلی تَر را نداریم. امیدواریم با تغییرات به‌خصوص در ارض‌های شمالی و مناطق قطبی گردش‌هایی ایجاد شود که محاسبات را به هم بریزید و هوای سرد به ارض‌های جنوبی نفوذ کند تا سیستم‌های جوی مدیترانه‌ای را تقویت کند. در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم زمستان خوبی را در بارش‌ها داشته باشیم.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا