سیاسی

کلیات طرح سوت‌زنی تصویب شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد (سوت زنی) موافقت کردند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد (سوت زنی) در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند ماه) قرار داشت.

پس از انجام بررسی‌های لازم نمایندگان با کلیات طرح (سوت زنی) از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر با ۱۲۳ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع موافقت کردند.

در ادامه جلسه سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دفاع از کلیات این طرح گفت: این طرح در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و درخواست مردم، موضوع فساد و برخورد با فساد است که در طرح مذکور به مواردی مانند حمایت از گزارشگران فساد، اشاره شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی بیان کرد: تشریح مفهوم واژگان این حوزه، فرآیند دریافت گزارش، راه‌های حمایت از گزارشگر، پاداش گزارشگران فساد و… از جمله مواردی است که در طرح کمیسیون قضایی و حقوقی درباره حمایت مالی از افشاگران فساد به آنها پرداخته شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا