اجتماعیاقتصادیسبک زندگیکسب و کار

کلینیک فیزیوتراپی استاندارد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دردها همیشه با خود رنج همراه دارند اما هیچ دردی همیشگی نیست اگر به روش درست و توسط متخصصان مجرب و حرفه‌ای درمان شود. یکی از روش های کاربردی و درمانی در علوم پزشکی، توانبخشی و فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی که از دو کلمه فیزو به معنای طبیعی و تراپی به معنای درمانی تشکیل شده است درمانی برای بازیابی، حفظ و استفاده حداکثر از تحرک، عملکرد و رفاه بیمار است. فیزیوتراپی از طریق توانبخشی بدنی، پیشگیری از آسیب به سلامتی و تناسب اندام کمک می‌کند. امروزه در این علم از گرما و القای برق هم استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی چیست؟

خدمات فیزیوتراپی تخصصی

یک فیزیوتراپیست تخصصی چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

متخصصین فیزیوتراپی هم بر پیشگیری و هم توانبخشی تمرکز دارند. درمان می‌تواند برای مشکلات ناشی از آسیب، بیماری یا ناتوانی باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • گردن درد و کمر درد ناشی از مشکلات در عضلات و اسکلت بدن
  • مشکلاتی در استخوان‌ها، مفاصل و رباط‌ها مانند آرتروز و اثرات بعدی قطع عضو
  • مشکلات ریوی مانند آسم
  • ناتوانی در نتیجه مشکلات قلبی
  • مسائل لگن مانند مشکلات مثانه و روده مربوط به زایمان
  • از دست دادن تحرک به دلیل ضربه به مغز یا ستون فقرات یا به دلیل بیماری‌هایی مانند پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس
  • خستگی، درد، تورم، سفتی و از دست دادن قدرت عضلات، به عنوان مثال در طول درمان سرطان یا مراقبت‌های تسکینی

ممکن است بسیاری از افراد معتقد باشند که فیزیوتراپیست‌ها عمدتا با آسیب‌های مربوط به کمر و گردن کار می‌کنند یا فقط آسیب‌هایی که ناشی از ورزش و کار هستند را درمان می‌کنند، اما همیشه این‌طور نیست. فیزیوتراپیست‌ها متخصصان درمانی بسیار آموزش دیده‌ای هستند که برای افرادی که از مشکلات جسمی ناشی از آسیب، بیماری و پیری رنج می‌برند، زندگی راحت‌تر و بهتری را به ارمغان می‌آورند. هدف یک فیزیوتراپیست این است که کیفیت زندگی فرد را با استفاده از انواع روش‌های درمانی برای تسکین درد و بازیابی عملکرد یا در صورت آسیب دائمی یا بیماری، برای کاهش اثرات هرگونه اختلال درعملکرد، بهبود بخشد.

اگر به یک فیزیوتراپیست و یا کلینیک فیزیوتراپی نیاز دارید، بدیهی است که می‌خواهید یک درمانگر پیدا کنید که روش‌های درمان بسیار خوبی ارائه دهد. اما با وجود این همه کلینیک، چگونه یک کلینیک فیزیوتراپی خوب پیدا می‌کنید؟ هر کلینیکی احتمالا می‌گوید که آنها یک کلینیک خوب هستند، اما «خوب» می‌تواند ذهنی باشد و چیزی باشد که فقط آنها آن را خوب تصور کنند. در ادامه چند موضوع مهمی که به شما در یافتن بهترین کلینیک فیزیوتراپی کمک می‌کند آورده شده است.

ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی استاندارد

  1. ساعتهای کاری منعطف مطابق با نیاز بیمار

اولویت قرار دادن بیمار نشانه خوبی است که بیانگر آن است شما تحت درمان مناسب قرار خواهید گرفت. یکی از راه‌های اولویت قرار دادن بیمار، ارائه قرار ملاقات‌های صبح و عصر است. راحتی مراجعه قبل یا بعد از کار می‌تواند برای کسانی که به شدت نیاز به درمان دارند اما انعطاف‌پذیری لازم برای تعیین وقت ملاقات در طول روز کاری خود را ندارند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۱ از شنبه تا چهارشنبه و پنج شنبه‌ها از ۹ صبح الی ۱۳ خدمات خود را مراجعان ارائه می‌دهد. علاوه بر این کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز حتی امکان ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل در اهواز را هم برای بیمارانی که امکان حضور در کلینیک را ندارند فراهم کرده است. از دیگر مزایای این کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز این است که امکان رزرو وقت به صورت آنلاین هم در سایت این کلینیک مهیاست و بیماران و همراهانشان برای حضور در آن نیازی به نگرانی برای داشتن پارکینگ هم ندارند.

  • اتاقهای درمانی خصوصی

داشتن یک اتاق خصوصی به بیماران این امکان را می‌دهد که هنگام درمان با فیزیوتراپیست راحت باشند. در مورد وضعیت خود صریح صحبت کنند و بدون ترس از شنیده شدن سوالات خود را مطرح کنند. تمرینات بهبودی خود را در خلوت و آرامش انجام بدهند و بدون حواس پرتی با فیزیوتراپیست خود کارهای لازم را انجام دهند. مرکز فیزیوتراپی آرنیکا هم این امکان را برای بیماران فراهم کرده است.

  • استفاده از به روزترین و جدیدترین تکنیک‌های درمانی

این به معنای تهیه یک سیستم جامع و یک کلینیک مجهز برای بیماران است. در واقع برای کار فیزیوتراپی هر روز دستگاه‌ها و روش‌های درمانی جدیدی عرضه می‌شود. بنابراین کلینیک‌هایی که مطابق با این تکنیک‌های درمانی پیش می‌روند به بیماران خود این امکان را می‌دهند که سریع‌تر و بهتر بهبود پیدا کنند.

ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی استاندارد
  • حضور فیزیوتراپیست‌های متخصص و کاربلد

در هنگام انتخاب کلینیک فیزیوتراپی باید مراقب باشید که ارائه خدمات توسط فیزیوتراپیست‌هایی انجام شود که حرفه‌ای و مجرب باشد. بنابراین قبل از شروع هر نوع درمانی بهتر است حتما یک ارزیابی دقیق از کلینیک فیزبوتراپی انجام دهید. این کار شما را از آسیب‌دیدگی محافظت خواهد کرد و بهبودی شما را تسریع می‌کند.

کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز

می‌توان گفت کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا در اهواز بهترین کلینک فیزیوتراپی در اهواز است که تمامی نکات بالا را با با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزات، برای شهروندان اهوازی فراهم کرده است. در کنار تمام این موارد باید گفت اساس کار این کلینیک فیزیوتراپی بر حفظ احترام و پاسخگویی به موقع به مراجعه‌کنندگان است. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا همواره در تلاش بوده است با ارائه بهترین خدمات و ارتقاء سلامت حرکتی و جسمی و تجهیزاتی همچون لیزرهای پرتوان، شاک ویو، مگنت، تکار، اولتراسوند، تخت میگان و … در روند بهبود در کناران بیماران باشد و در این راستا شعار خود را «حرکت یعنی زندگی» قرار است. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا یکی از کلینیک‌های مجهز فیزیوتراپی در اهواز است که به بهجویان و بیمارانی که نیازمند انواع درمان‌های فیزیوتراپی از جمله الکتروتراپی، لیزر درمانی، مکانوتراپی، ماساژ درمانی، تکنیک‌های دستی، تمرین درمانی، سوزنکاری خشک و … هستند خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

مراجعه‌کنندگان به کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا می‌توانند از فیزیوتراپیست‌ها و خدمات فیزیوتراپی طبق نظر خودشان بهره‌مند شوند و کلیه نیازهای خدمات ویژه و فیزیوتراپی تخصصی خود از جمله فیزیوتراپی کمر، فیزیوتراپی گردن، فیزیوتراپی مچ دست و ساق پا، زانو، شانه، کتف و بازوی و حتی فیزیوتراپی تنفسی خود را در کنار دریافت خدماتی از جمله ماساژ درمانی و لیزر درمانی را در قالب خدمات تخصصی و ویژه دریافت کنند.

بیماران و شهروندان اهوازی که نیاز به دریافت خدمات فیزیوتراپی در اهواز دارند می‌توانند به سایت این کلینیک به آدرس www.arnikapt.com مراجعه کنند و یا با شماره‌  33914895-061 تماس بگیرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا