اقتصادی

رونمایی از پلتفرم «کلینیک کسب و کار تعاون» در اتاق تعاون ایران

با هدف ارائه خدمات مشاوره و آموزش فعالان بخش تعاون کشور؛

در راستای پوشش‌دهی خلاء موجود در خدمات مشاوره و آموزش به فعالان بخش تعاون کشور، پلتفرم «کلینیک کسب و کار تعاون» در کشور ایجاد شده است که آیین رونمایی از آن عصر شنبه در اتاق تعاون برگزار شد.

به گزارش روند بازار، مهدی درخشانی‌مهر، مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی‌های خدماتی پشتیبانی و امور عمومی تهران، در مراسم رونمایی از پلتفرم نرم‌افزاری کلینیک کسب و کار تعاون در محل اتاق تعاون ایران اظهار داشت: یکی از مشکلات شرکت‌های تعاونی، ضعف ارائه خدمات اداری و پشتیبانی است که در این زمینه با رونمایی از کلینیک کسب و کار تعاون، بخشی از این مشکلات مانند خدمات مالی، اداری، حقوقی و حسابرسی برای شرکت‌ تعاونی رفع می‌شود.

درخشانی با اشاره لزوم عبور از روش‌های سنتی و به‌روزرسانی خدمات، افزود: این کلینیک از سال ۱۳۹۷ وارد حوزه اجرایی و عملیاتی شد و تنها در تعاونی‌های مسکن، خدمات پشتیبانی ارائه می‌کرد اما با توجه به نیاز جامعه، با کلینیک کسب و کار حوزه گرایش و خدمات‌رسانی به تعاونگران را از تعاونی مسکن گسترده‌تر کردیم. مخاطبان این کلینیک اعضای شرکت‌های تعاونی هستند و ما با راه‌اندازی این کلینیک بدون اینکه هزینه را به دولت تحمیل کنیم به کمک دولت آمده‌ایم.

وی افزود: برای رونمایی از کلینیک کسب و کار تعاون، هیچ‌گونه کمک مالی از نهاد یا سازمان‌‌‌‌‌های دولتی دریافت نشده و این رونمایی با حضور بخش حاکمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان اتحادیه‌های تعاونی انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی‌های خدماتی پشتیبانی و امور عمومی تهران با بیان اینکه این کلینیک در روند تجاری سازی تغییر نام خواهد داد گفت: در نسخه اولیه سه امکان خدمات، مشاوره و آموزش در نظر گرفته شده است و در بخش خدمات بحث بیمه، مالیات و سایر موارد ارائه می‌شود.

این کلینیک امکانی برای حضور همه متخصصان و مشارکت مدیران، اعضا و سهامداران بنگاه‌های اقتصادی به ویژه بخش تعاون در مسیر ارائه خدمات بهتر کاهش هزینه تجربه موارد تجربه شده و ایجاد ایده‌آل‌های فعالان اقتصادی کشور خواهد بود.

درخشانی مهر با تأکید بر سیاست دولت در کوچک‌ و چابک‌سازی و نیز لزوم رشد و نهادینه‌سازی نهادهای مردمی ازجمله اتحادیه‌های تعاونی گفت: نظارت بر تعاونی‌های دارای موضوع فعالیت مشابه از وظایف اتحادیه‌ها به شمار می‌رود که تا به امروز مورد توجه حاکمیت قرار نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی‌های خدماتی پشتیبانی و امور عمومی تهران اظهار امیدواری کرد که با ایجاد مکانیسم صحیح اعتماد جامعه در بخش تعاون با کمک اتحادیه‌های تعاون، شاهد تبلور کارکردهای اقتصادی در بخش تعاون باشیم.

وی از شرکت‌های تعاونی به‌عنوان محل‌هایی برای جمع‌آوری سرمایه‌‌‌‌‌های خرد اجتماعی در جهت توانمندسازی افراد جامعه و ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: یکی از نیازهای تعاونی، شبکه‌سازی و کاربردی کردن تعاون در کشور است. بر این اساس کلینیک تعاون به صورت یک اپلیکیشن موبایل به‌عنوان رابط کاربری با جامعه هدف طراحی شده و امکان ارائه خدمات حقوقی، سرمایه‌گذاری، مالی، اداری، پشتیبانی، کسب و کار و بیمه فراهم است. تعاون را باور داشته باشیم.

خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران نیز به عنوان یکی از حامیان ایجاد این پلتفرم در این مراسم گفت: علی‌رغم کارکردها ظرفیت‌های بالای بخش تعاون، متاسفانه جایگاه تعاون تنزل کرده است و تا از تعاون صحبت می‌شود، تعاونی‌های مسکن را مثال می‌زنند و می‌گویند پول ما را گرفتند و بردند اما هیچگاه نیمه پر لیوان را نشان نمی‌دهیم.

وی با اشاره به نقش کلینیک کسب و کار در تثبیت جایگاه تعاونی‌ها در کشور افزود: تا باور به تعاون نداشته باشیم و به تعاون در بخش مردمی و حاکمیتی بها ندهیم، اهداف آن محقق نمی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا