اجتماعی

۳۷ درصد مخازن سد‌های کشور خالی است

آخرین آمار از وضعیت منابع آبی کشور نشان از پرشدگی ۶۳ درصدی مخازن سد‌های کشور و رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین گزارش وضعیت ذخایر آبی کشور تا ۲۷ خرداد ماه نشان می‌دهد که میزان ورودی سد‌ها در سال جاری با افزایش ۲۸ درصدی همراه بوده و به رقم ۳۴.۸۹ میلیارد مترمکعب رسیده است. میزان ورودی در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۷.۱۷ میلیارد مترمکعب بود. خروجی سد‌ها نیز به ۲۲.۷۲ میلیارد متر مکعب رسیده که در مقایسه با ۲۰.۲۵ میلیار مترمکعب سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

در مجموع حجم مخازن سد‌های کشور به ۶۳ درصد پرشدگی رسیده و ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. حجم آب موجود در سد‌ها در مدت زمان مشابه سال گذشته و سال جاری به ترتیب ۲۶.۱۰ و ۳۱.۲۲ میلیارد مترمکعب ثبت شده است.

حجم مخازن سد های کشور

در ادامه نیز وضعیت برخی از سد‌های مهم شرب و کشاورزی کشور آورده شده که سد‌های استان خوزستان بیشتر افزایش را نسبت به سال گذشته داشته و سد‌های استان گلستان و رودبال داراب فارس، بیشترین کاهش را داشته اند. سد‌های پنجگانه تهران به موجودی ۵۹۲ میلیون مترمکعبی رسیده اند که معادل ۳۱ درصد پرشدگی است و کاهش ۷ درصدی با سال گذشته دارد.

وضعیت مخازن سد ها

ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۱) تا ۲۶ خرداد معادل ۲۰۳.۸ میلیمتر بوده است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت که ۲۳۵.۵ میلی متر است ۱۳ درصد کاهش و نسبت به سال آبی گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. میزان بارندگی به تفکیک استان‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

وضعیت بارش ها در استان های کشور

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا