اجتماعی

۳ بسته بیمه‌ای پیش روی زائران اربعین

به گفته مسئولان صنعت بیمه، برای اربعین امسال سه بسته پیشنهادی بیمه‌ای پیش روی زائران وجود دارد که حداقل هزینه بیمه ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این که کمتر از دو هفته تا اول صفر یعنی شروع مراسم پیاده روی اربعین حسینی زمان باقی مانده است، دستگاه‌های مختلف کشور برای آماده سازی شرایط مساعد این راهپیمایی عظیم در حال برنامه ریزی هستند.

بر این اساس میراحمدی، رئیس ستاد اربعین روز گذشته اعلام کرد: زائران می‌توانند ورود و خروج خود از مرز‌های کشور و روز مد نظر را در سامانه سماح انتخاب کنند، اما در صورت وجود مغایرت برخورد خاصی نخواهیم داشت.

او همچنین افزود: در ایام اربعین هزینه هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ‌های مرزی ۲۵ هزار تومان است.

وزیر ارتباطات زارع پور نیز به تازگی گفته است: رومینگ در عراق و ایران خصوصی است. تلاش می‌کنیم بسته‌های بهتری برای رومینگ از عراق به ایران تعریف کنیم. وزارت ارتباطات عراق در طول نقاطی از مسیر پیاده روی اربعین، وای فای رایگان در اختیار زوار قرار می‌دهد.

سوخت رسانی سیار در ایام اربعین هم مورد دیگری است که علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آن به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه جای هیچ نگرانی در خصوص تامین سوخت برای تردد وسایل نقلیه زائران اربعین در کشور وجود ندارد.

او گفت: به منظور کاهش حجم بار ترافیکی تمهیداتی برای سوخت رسانی در ورودی شهر‌ها بخصوص نقاط مرزی اتخاذ خواهد شد.

مسئله ارز زائران اربعین قسمت حائز اهمیت دیگری است که در این زمینه نیز رئیس کل بانک مرکزی محمد رضا فرزین اعلام کرد: به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائران مراسم اربعین حسینی، امسال چهار بانک عامل نسبت به عرضه ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین به هر یک از متقاضیان اقدام می‌کنند.

۱۳ مرداد نیز محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافتی از آغاز نام نویسی زائران اربعین تاکنون (۱۳ مرداد) ۳۳۰ هزار نفر به صورت مقدماتی (ثبت نام ناقص) با مراجعه به سامانه سماح این سازمان برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند.

حمیدرضا محمدی اظهار داشت: از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر با پرداخت حق بیمه خود و تکمیل فرم‌های مربوطه ثبت نام قطعی خود در سامانه سماح را به انجام رسانده و مشکلی ندارند.

او افزود: زائرانی که به صورت مقدماتی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده، اما به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند هزینه بیمه خود را پرداخت کنند باید هر چه سریع‌تر با مراجعه مجدد به سامانه سماح هزینه بیمه‌ای خود را پرداخت کنند تا شامل مزایای بیمه‌ای عمر و حوادث شوند.

بیمه اربعین؛ موضوع مورد تاکیدی که باید زائران در سامانه سماح برای تکمیل ثبت نام خود فرآیند آن را طی کنند. بر این اساس روز گذشته جزئیات بیمه اربعین امسال اعلام شد.

حداقل هزینه بیمه اربعین امسال ۳۵ هزار تومان است

در ادامه ترکاشوند رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این جزئیات گفت: امسال بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بخش‌های مختلف فرآیند انتخاب بیمه گر اربعین روال قانونی خود را طی کرد. سال گذشته مبلغ بیمه اربعین برای هر زائر ۱۸ هزار تومان بود و متقاضیان بسته‌های مختلف را درخواست داشتند بر این اساس امسال حداقل هزینه بیمه ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین برای امسال سه بسته پیشنهادی بیمه‌ای وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: زائران می‌توانند با پرداخت ۳۵ هزار تومان حق بیمه، دیه حادثه ۵۰۰ میلیون تومان، با پرداخت ۴۵ هزار تومان، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و با پرداخت ۵۵ هزار تومان یک دیه کامل یعنی ۹۰۰ میلیون تومان خسارت دریافت کنند.

به گفته ترکاشوند، در سطح بیمه ۳۵ هزار تومانی نسبت به سال گذشته در برخی موارد ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش خسارت پرداخت را داریم و همان‌طور که گفته شده در بسته سوم که ۵۵ هزار تومان است پوشش به میزان دیه کامل در نظر گرفته شده است.

او در خصوص دیگر تفاوت‌های بیمه‌ امسال نسبت به سال گذشته هم مطرح کرد: سال گذشته ۵۰ کیلومتر قبل از مرز زائران در پوشش بیمه قرار می گرفتند که امسال این میزان به ۱۰۰ کیلومتر قبل از مرز افزایش پیدا کرده است.

در ادامه هادی شیخ الاسلامی مدیر عامل شرکت بیمه گر اربعین امسال به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازه قراردادی بیمه امسال که با سازمان حج و زیارت منعقد شده است از ۱۵مرداد تا ۳۰ شهریور است که به تناسب زمان عزیمت زائران در بازه مشخص تحث پوشش قرار می‌گیرند.

یک هفته پس از تکمیل مدارک مورد نیاز خسارت زائران اربعین پرداخت می‌شود

او در ادامه در خصوص زمان و نحوه پرداخت خسارت به زائران گفت: در بحث هزینه‌های درمان در داخل خاک عراق با توجه به زیرساخت‌های این کشور برای راحتی زائران پرداخت به شکل حضوری در مرکز درمان تسویه خواهد شد. در داخل خاک ایران نیز در بحث هزینه‌ها بر اساس فرآیند داخل شرکت و پرداخت خسارت برخط، اگر مدارک زائران تکمیل باشد حداکثر ظرف یک هفته خسارت پرداخت می‌شود.

زائران بدون بیمه امکان خروج از مرز را ندارند

در ادامه ترکاشوند گفت: زائران حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند بر اساس هماهنگی‌ها امسال زائران بدون پرداخت بیمه نمی‌توانند از مرز خارج شوند.

در همین راستا نیز شیخ الاسلامی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به این که ستاد اربعین کشور سامانه ثبت نام زائران را سامانه سماح پیش بینی کرده است پایه ثبت نام بیمه نیز همین سامانه است، اما برای رفاه زائران در پایانه‌های مرزی نیز دفاتر صدور بیمه نامه را پیش بینی کرده ایم.

به گفته مسئولان، با توجه به این ورودی برخی از بیمارستان های کشور عراق ۱۰۰ دلار و حتی میزان بیشتری است بنابر این بیش از گذشته ضرورت وجود بیمه در پیاده روی اربعین حس می شود بیمه ای که حالا امسال در قالب سه بسته پیشنهادی به زائران ارائه خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا