اقتصادی

۷۳ درصد ایرانیان تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی

مدیرعامل تامین اجتماعی با بیان اینکه ۷۳ درصد مردم تحت پوشش این بیمه هستند، گفت: ۵۸ میلیون نفر از پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۳ درصد از جامعه ۸۰ میلیونی کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تاکید کرد: این سازمان بیش از ۵۸ میلیون بیمه شده دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی کشور به یکی از بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: در طی سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر بیمه شده جدید وارد نظام تأمین اجتماعی کشور شد.‌

مدیرعامل تأمین اجتماعی کشور گفت: از محل پوشش جدید بیمه‌ای به میزان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، سرمایه جدید به سازمان بیمه تأمین اجتماعی اضافه شد.‌

موسوی با بیان اینکه رویکرد سازمان تأمین اجتماعی، توسعه خدمات است، تاکید داشت: تعداد بیمه شدگان دو سال اخیر معادل بیمه شدگان هفت سال دولت قبل است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در طی ده سال آینده باید به سمت تأمین مالی و سرمایه گذاری حرکت کند.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه درصد بیمه شدگان استان سمنان مربوط به تأمین اجتماعی است، گفت: پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی به دانشگاه‌ها، تحول بزرگی در ارائه خدمات به شهروندان و رضایتمندی آنان فراهم کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا