۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۲ از نگاه اینتربرند
موسسه اینتربرند سالانه ۱۰۰ برند برتر و با ارزش جهان را معرفی میکند. در اواخر سال ۲۰۲۲ نیز این لیست اعلام شد که برند اپل با ارزش ۴۸۲,۲۱۵ میلیون دلار رتبه اول را همچون سالهای پیش به خود اختصاص داد و مایکروسافت با ۲۷۸,۲۸۸ میلیون دلار و آمازون با ۲۷۴,۸۱۹ میلیون دلار رتبههای دوم و سوم را بدست آوردند.
برای اولین بار ارزش ۱۰۰ برند برتر از ۳ تریلیون دلار گذشت و ۱۶درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. ۱۰ برند برتر جدول ۵۳ درصد از ارزش کل جدول را تشکیل میدهند.
Airbnb ، Red Bull و Xiaomi برندهای جدید راه یافته به ۱۰۰ برند برتر اینتربرند میباشند. در سال ۲۰۲۲ برای نخستین بار شاخص ESG هم برای ارزشیابی بهترین برندهای جهان مورد استفاده قرار گرفت. ESG از سه حرف اول کلمات محیط زیست (environment)، اجتماعی (Social) و حاکمیت (Governance) گرفته شده است. این شاخص معیاری برای وجدان کاری برند در زمینه محیطزیست و مسئولیت اجتماعی و سلامت ساختار قدرت در حاکمیت میباشد.
۱۰ برند برتر اینتربرند در سال ۲۰۲۲
نکته جالب توجه قرار گرفتن برند نایک برای نخستین بار در لیست ۱۰ برند برتر میباشد. مایه افتخار است که یک برند کفش در این جایگاه قرار گرفته است. چرا که معمولا برندهای حوزه تکنولوژی، خودرو، نوشیدنی و رسانه در این بین میباشند.
برند نایک با ارزش ۵۰,۲۸۹ میلیون دلار برترین برند. لوئیس ویتون با ارزش ۴۴,۵۰۸ میلیون دلار و چنل با ارزش ۲۹,۲۵۹ میلیون دلار در رتبههای دوم و سوم برندهای بخش کیف و کفش و محصولات چرمی میباشند.
از بین ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۲۲ موسسه اینتربرند ۱۴ برند کفش، کیف و یا محصولات چرمی حضور دارند که برخی از آنها مانند کارتیر و تیفانی صرفا تولیدکننده کیف یا کفش نیستند و محصولات چرمی قسمت کوچکی از محصولاتشان را تشکیل میدهد.
برندهای برتر کفش و کیف و محصولات چرمی
خبرنگار: ایمان شادی مهر