اقتصادی

کاهش مصرف گوشت و لبنیات خانوارها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر یارانه در قالب کالابرگ باشد هم مصرف برخی از کالاها منطقی تر شده و هم سلامتی مردم به خطر نمی افتد و همچنین زنجیره های وابسته به تولید نیز فعال خواهد شد.

به گزارش روند بازار، علی جدی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نابه سامانی ها در توزیع کالای اساسی و ضرورت توجه به ارائه یارانه در قالب کالابرگ بیان کرد:وقتی در قالب یارانه، پول نقد به مردم داده می شود و مردم اختیار تصمیم گیری برای آن را دارند،بخشی از جامعه دیگر پول نقد را با کالابرگ عوض نمی کنند چرا که ممکن است صرف امور دیگری ماند اجاره بها کرده باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مسئولین باید از ابتدا در ارائه یارانه به مردم، آن هم در موضوع کالای اساسی اقدامات مناسبی را مد نظر قرار می دادند.به واقع در حال حاضر مردم برای پول نقد در قالب یارانه برنامه ریزی داشته و دیگر به دنبال جابه جایی آن با کالابرگ نیستند حتی اگر این کالا با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:به اعتقاد بنده اگر قرار است در ادامه راهِ تغییر در پرداخت یارانه به مردم اتفاقی رخ دهد، این تغیرات جدید نباید در قالب یارانه نقدی باشد و یارانه ها باید به سمت کالابرگ سوق داده شود.

جدی درباره چرایی این مسئله گفت: وقتی ما به مردم کالابرگ ارائه می دهیم مصرف برخی از کالاها منطقی تر می شود. به عنوان مثال مصرف گوشت قرمز، لبنیات در حال حاضر در کشور پائین آمده است و این مسئله به مردم آسیب می رساند و کاهش کیفیت تغذیه هزینه های درمانی را افزایش دهد.

وی بیان کرد: اگر یارانه در قالب کالابرگ باشد هم مصرف برخی از کالاها منطقی تر شده و هم سلامتی مردم به خطر نمی افتد و همچنین زنجیره های وابسته به تولید نیز فعال خواهد شد چراکه وقتی تولید کاهش پیدا می کند اشتغال نیز کاهش پیدا خواهد کرد./

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا