این ۵۵ نفر کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند +اسامی
روند بازار به نقل از فارس نوشت: ترافیک در مسیر پاستور به شدت شلوغ است. قبل از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ چهرههایی اعلام نامزدی کردند و حالا پس از تعطیلات نوروزی تقریبا هر روز شاهد اعلام کاندیداتوری یکی از چهرههای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … هستیم.
نزدیک به ۷۰ روز تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است؛ فضای انتخابات از حالت سردی سال ۹۹ بیرون آمده و با نزدیک شدن به موعد رایگیری تب و تاب آن گرم و گرمتر میشود.
احزاب در قالب ائتلافها و تشکیل جبهههای متعدد به سمت همگرایی و وحدت حرکت کرده تا بتوانند با استفاده از ظرفیتهای همدیگر فضای بهتری را برای معرفی، تبلیغات و رایآوری نامزد مورد نظر خودشان فراهم آورند.
حضرت آیتالله خامنهای مقام معظم رهبری نیز در نخستین روز سال جدید در گفتوگوی زنده تلویزیونی که با آحاد ملت شریف ایران داشت، خطاب به افرادی که می خواهند داوطلب انتخابات شوند، گفتند: انتظار داریم سنگینی کار را متوجه شوید و بدانید چه مسئولیت سنگینی را می خواهید بر دوش بگیرید. اگر دیدید که می توانید این مسئولیت را بعهده بگیرید، آنگاه وارد کارزار انتخاباتی شوید.
قبل از عید نوروز ۱۴۰۰ افرادی همچون، سردار حسین دهقان، علی مطهری، سردار سعید محمد، مصطفی کواکبیان و … اعلام نامزدی کردند و حالا پس از تعطیلات نوروزی از روز شنبه تاکنون تقریبا هر روز شاهد اعلام کاندیداتوری یکی از شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … هستیم.
از این رو افرادی که تاکنون به صورت رسمی یا غیر رسمی اعلام کاندیداتوری کرده اند و یا احتمال کاندیداتوری آنان وجود دارد و فعالیت شبه انتخاباتی دارند و یا اینکه نام آنها در فضای احزاب مطرح هستند را با ذکر سمت ذکر میکنیم:
اسامی کاندیدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
ردیف | نام و نام خانوادگی | سمت | رسمی/غیر رسمی |
۱ | محمدغرضی | وزیر وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی | رسمی |
۲ | حسن سبحانی | استاد دانشگاه و نماینده دور هفتم مجلس | رسمی |
۳ | سردار سعید محمد | فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) | رسمی |
۴ | رامین مهمانپرست | سخنگوی اسبق وزارتامور خارجه در دولت یازدهم | رسمی |
۵ | سردار حسین دهقان | وزیر دفاع دولت یازدهم | رسمی |
۶ | امیر حسین قاضی زاده هاشمی | نائب رئیس مجلس یازدهم | رسمی |
۷ | سیدعباس نبوی | رئیس موسسه تمدن و توسعه ایرانی | رسمی |
۸ | محمد ناظمی اردکانی | وزیر تعاون دولت نهم و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران | رسمی |
۹ | عزتالله ضرغامی | رئیس اسبق صدا و سیما | رسمی |
۱۰ | محمد عباسی | وزیر اسبق ورزش و جوانان | رسمی |
۱۱ | اسدالله بادامچیان | دبیرکل حزب موتلفه اسلامی | رسمی/بیانیه حزب |
۱۲ | سیدمصطفی میرسلیم | عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی | رسمی/بیانیه حزب |
۱۳ | حمیدرضا ترقی | عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی | رسمی/بیانیه حزب |
۱۴ | حسین انواری | عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی | رسمی/بیانیه حزب |
۱۵ | محمدعلی افشانی | شهردار سابق تهران و عضو ارشد حزب اعتماد ملی | رسمی/اعلام حزب |
۱۶ | محسن مهرعلیزاده | معاون رئیس دولت اصلاحات | رسمی |
۱۷ | علی مطهری | نماینده ادوار مردم تهران در مجلس | رسمی |
۱۸ | مصطفی کواکبیان | دبیرکل حزب مردم سالاری | رسمی/اعلام حزب |
۱۹ | محسن رهامی | دبیرکل سابق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها | رسمی |
۲۰ | محمدصادق خرازی | دبیرکل حزب ندای ایرانیان | رسمی/اعلام حزب |
۲۱ | فائزه هاشمیرفسنجانی | عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران | رسمی |
۲۲ | آیتالله سیدابراهیم رئیسی | رئیس قوه قضائیه | غیر رسمی |
۲۳ | حجتالاسلام سیدحسن خمینی | تولیت آستان حرم مطهر امام (ره) | غیر رسمی |
۲۴ | علی لاریجانی | رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم | غیر رسمی |
۲۵ | محمدباقر قالیباف | شهردار اسبق تهران و رئیس مجلس یازدهم | غیر رسمی |
۲۶ | محمود احمدی نژاد | رئیس دولتهای نهم و دهم | غیر رسمی |
۲۷ | اسحاق جهانگیری | معاون اول حسن روحانی | غیر رسمی |
۲۸ | محمدجواد ظریف | وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم | غیر رسمی |
۲۹ | سعید جلیلی | دبیر سابق شورای امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت | غیر رسمی |
۳۰ | رستم قاسمی | وزیر نفت دولت دهم | غیر رسمی |
۳۱ | محسن رضایی | دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام | غیر رسمی |
۳۲ | علی نیکزاد | نائب رئیس دوم مجلس یازدهم | غیر رسمی |
۳۳ | سیدپرویز فتاح | رئیس بنیاد مستضعفین | غیر رسمی |
۳۴ | رضا اردکانیان | وزیر نیرو دولت دوازدهم | غیر رسمی |
۳۵ | عبدالناصر همتی | رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم | غیر رسمی |
۳۶ | حجتالله عبدالملکی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) | غیر رسمی |
۳۷ | مسعود پزشکیان | وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده مردم تبریز در مجلس | غیر رسمی |
۳۸ | محسن هاشمی | رئیس شورای شهر تهران | غیر رسمی |
۳۹ | محمدرضا عارف | معاون اول دولت اصلاحات و رئیس بنیاد امید ایرانیان | غیر رسمی |
۴۰ | محمد شریعتمداری | وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی | غیر رسمی |
۴۱ | محمدباقر نوبخت | رئیس سازمان برنامه و بودجه | غیر رسمی |
۴۲ | علیرضا محجوب | رئیس خانه کارگر | غیر رسمی |
۴۳ | عباس آخوندی | وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی | غیر رسمی |
۴۴ | مصطفی معین | وزیر علوم در دولت اصلاحات | غیر رسمی |
۴۵ | سورنا ستاری | معاون علمی حسن روحانی | غیر رسمی |
۴۶ | محمدجواد آذری جهرمی | وزیر ارتباطات و فناوری | غیر رسمی |
۴۷ | قدرتعلی حشمتیان | دبیرکل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان | غیر رسمی |
۴۸ | محمدجواد حقشناس | عضو شورای شهر تهران و حزب اعتماد ملی | غیر رسمی |
۴۹ | علی فلاحیان | وزیر اطلاعات دولت سازندگی | غیر رسمی |
۵۰ | محمدزارع فومنی | دبیرکل حزب مردمی اصلاحات | غیر رسمی |
۵۱ | سید محمد بطحائی | وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم | غیر رسمی |
۵۲ | فریدون عباسی دورانی | رئیس کمیسیون انرژی مجلس یازدهم | غیر رسمی |
۵۳ | محمد سعیدی کیا | رئیس هیئت امناء بنیاد مستضعفان و جانبازان | غیر رسمی |
۵۴ | رضا صالحی امیری | وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در دولت روحانی | غیر رسمی |
۵۵ | محمود صادقی | نماینده مردم تهران در مجلس دهم | غیر رسمی |
تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنبال کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال ۹۲ در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !
با سلام ، یکی از اشکالات اساسی ثبت اختراعات نخبگان کشور از سال ۱۳۹۲ تا کنون :
اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید است ولی مراجع و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !
در این خصوص به کارشناس اداره اختراعات متن زیر را ارسال کردم :
کارشناس محترم با سلام ، اینجانب به شخصه اعتقادی به روند مارکسیستی و وارداتی اداره اختراعات که با قانون اساسی کشور در تضاد می باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضی پرونده خود را به حداقل ۵۰ مرجع ارسال کند و پرونده ۳ ماه در هر مرجع توقف کند تا یکی از این مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوری قرار دهند ، این یعنی اتلاف وقت چیزی حدود ۸ سال و پرداخت هزینه چیزی حدود ۳۰ ملیون تومان . در حال حاضر ۱۱ مرجع در پرونده های قبلی اعلام کرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از ۸ سال پرونده به چه درد متقاضی می خورد ؟ ، دوم اینکه اگر اینجانب بخواهم ۲۰ اظهارنامه با این روند ثبت کنم یه چیزی حدود ۶۰۰ ملیون باید هزینه کنم ( بنظر شما امکان ثبت اختراع به صورت غیر مستقیم از اینجانب سلب نشده است ؟ ) ، ایا بعد از اینکه سند را دریافت کردم همین دولت این هزینه را می تواند طی فرآیندی به اینجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع ۵ کیلو روغن نباتی ارزش داره ؟ ) ، یا قرار است متقاضی در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخی با سرمایه های خود اختراع ثبت می کنند برخی با دارایی های خود. اشخاصی که با دارایی خود اختراع ثبت می کنند مثل اعضا هیات علمی ، اشخاصی که به بدنه آزمایشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، این افراد هر هزینه ای بابت اختراع انجام می دهند دولت طی فرآیندی این هزینه را به آن ها برگشت میدهد یا از طریق گرنت دانشگاهی یا از طریق پژوهش تولید . یعنی این وسط فقط پول جابجا می شود و کسی ضرر نمی کند. دسته دوم کسانی هستند که با سرمایه های خود اختراع انجام میدهند مثل افراد که مدارک عالیه دانشگاهی دارند مشغول کار هستند اما به بدنه دولت وصل نیستند ، این افراد تحت هر شرایطی اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمایه خود را از دست داده اند و هم دارایی خود را که همان اختراع می باشد . چون این افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول یک مرحله بیشتر برای فرایند ثبت انرژی صرف کنند ، این روند به صورتی طراحی شده که به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبی می شود یعنی دو قشر بالا و پایین که در این صورت کاپیتالیسم رخ می دهد و …