اجتماعی

۲۳ مورد مبتلا به وبا در کشور شناسایی شدند/ وبا به تهران رسید؟

به گفته سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا وزارت بهداشت تا به حال ۲۳ نفر به صورت قطعی به وبا مبتلا شده‌اند که از این تعداد هیچ آماری در تهران گزارش نشده است.

به گزارش روند بازار، سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا وزارت بهداشت گفت: هیج موردی از ابتلا به وبا در تهران نداشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داد،‌ مسعودی‌فر افزود: با اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر شیوع این بیماری در کشور عراق اقدامات مراقبتی در مناطق مرزی افزایش پیدا کرده است. تا به این لحظه ۲۳ نفر به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته وی هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران نداشته‌ایم. در پاکستان مواردی از این بیماری گزارش شده است. همکاران ما در نواحی شرقی نیز حتی در مرزهای شرقی کشور بیماری را رصد و اقدامات موثر مراقبتی و کنترلی را به خوبی انجام می‌دهند. هشدارهای لازم را داده‌ایم و رصد بیماری وبا نیز ابلاغ شده است.

وی گفت: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

مسعودی‌فر در ادامه افزود: اگر افراد دچار کم آبی، ضعف، استفراغ شدند بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند. در صورت ابتلا به این بیماری از پختن غذا و سرو آن جلوگیری کنند زیرا این کار باعث گسترش بیماری خواهد شد.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند باید دست‌های خود را قبل و بعد از فعالیت‌شان با آب و صابون به مدت حداقل ۲٠ثانیه شستشو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضدعفونی کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا