اجتماعی

فوتی‌های کرونا یک هفته‌ای ۲ برابر شد

طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۳۰ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش روند بازار، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۶۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۶ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

به نقل از ایسنا، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۷۱ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ابتلای زیاد سنین زیر ۱۲ سال


حیدری ضمن ابراز نگرانی از ابتلای کودکان در سویه کرونای اُمیکرون گفت: حدود ۲۰ درصد بستری‌شدگان در سویه اُمیکرون زیر ۱۸ سال بوده‌اند. ازسوی دیگر رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان درگفت‌وگو با «ایسنا»‌ با بیان اینکه در همه سنین کودکان از نوزاد گرفته تا سنین نزدیک بلوغ مراجعات کرونایی داشته‌ایم، گفت: البته در سنین زیر ۱۲ سال بیشترین تعداد مراجعات کرونایی را داریم که به دلیل افزایش بیماری در این سنین در جامعه است.

هفته آینده؛ هفته ملتهب کرونایی


در کنار نامه ماسک به رئیس‌جمهوری، روز گذشته معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در پیش‌بینی از شرایط کرونای اُمیکرون در کشور طی روزهای پیش‌رو گفت: احتمال می‌دهم که در پایان هفته آینده، هفته بسیار ملتهبی را از نظر شدت افراد مبتلا داشته باشیم البته برخی نیز معتقدند شاید از دو هفته دیگر با این موضوع روبه‌رو شویم. به گفته کمال حیدری در حال حاضر آمار بستری‌ها حدود سه برابر روزهای قبل است و در هفته آینده شاهد افزایش تصاعدی بستری‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی خواهیم بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا