سیاسی

مذاکرات هسته‌ای در فاز نهایی؟

مذاکرات دور تندتری پیدا کرده و به نظر می‌رسد به پایان خود نزدیک شده است. در این میان، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران به «فاز نهایی» رسیده، عنوان کرد که احیای برجام منطقه را امن‌تر می‌کند.

به گزارش روند بازار، مذاکرات وین از روز گذشته دوباره از سر گرفته شده و حالا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که مذاکرات هسته‌ای در ساعات پایانی خود قرار دارد. آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز گفته که مذاکرات با ایران به «فاز نهایی» رسیده است.

ایسنا، به نقل از ای بی سی نیوز، گزارش داده، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تل آویو عنوان کرد که مذاکرات هسته‌ای به فاز نهایی رسیده است و برخلاف دودلی‌های رژیم صهیونیستی، احیای توافق هسته‌ای به امنیت بیشتر منطقه کمک می‌کند.

لاپید نیز عنوان کرد که با بربوک درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرده و موضع رژیم صهیونیستی را به وی اعلام کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که از نظر این رژیم «ایران هسته‌ای نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان را به خطر می‌اندازد».

بربوک در پاسخ اظهار کرد که از نظر وی «احیای کامل برجام به امنیت منطقه و اسرائیل کمک خواهد کرد. در غیر این صورت مذاکراتی انجام نمی‌گرفت».

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با ایران – که آلمان بخشی از آن است- به مرحله «بسیار حساسی» رسیده است گفت این مهم است که ایران با آمادگی به میز مذاکره بازگردد.

بربوک گفت: ما می‌خواهیم هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که با این توافق امنیت اسرائیل تضمین شده باشد.

مذاکرات به ساعات پایانی رسید


قبل از آغاز دور جدید مذاکرات وین، آمریکا برخی از تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را لغو کرد. وزیر خارجه آمریکا گفته بود این اقدام برای تسهیل مذاکرات است.

حالا یک هفته بعد از آن اتفاق، دور جدید مذاکرات وین آغاز شده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته این مذاکرات در ساعات پایانی خود است. او افزود: قبل از اینکه پیشرفت هسته‌ای ایران، توافق را غیرممکن کند، باید به نتیجه برسیم.

به نظر می‌رسد که همه کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای امیدوارند که این مذاکرات به زودی تمام شود و این دور، آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای باشد.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا