کسب و کار

آشنایی با فارکس بروکرهای فارکس و آموزش آن

مقدمه

این روزها شاهد افراد زیادی هستیم که از فارکس، بورس و معاملات مختلف بحث می‌کنند. شاید شما هم وسوسه شوید که وارد این بازارها شوید و در بروکرهای فارکس معامله کنید. شما هم دوست دارید که یک معامله گر خوب و حرفه‌ای شوید. توجه داشته باشید که همه چیز به این سادگی نیست. شما برای وارد شدن به این بازار باید اطلاعات کافی داشته باشید. وارد شدن به این بازار بدون داشتن علم آن یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود و می‌تواند ضرر بزرگی برای شما داشته باشید. در ابتدا شما باید با این بازار جهانی آشنا شوید و تا حدودی اصول آن را بیاموزید. پس از طی مراحل لازم اگر آمادگی کسب کردید، می‌توانید به فعالیت در این بازار بپردازید.

یکی از منابع خوب برای یادگیری فارکس سایت بروکرها می باشد که نی توانید با مراجعه به آن اطلاعات مفیدی در مورد بروکرهای فارکس و همچنینآموزش فارکس کسب کنید.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در خصوص فارکس و آموزش آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید.

شکل 1. فارکس یک بازار دادوستد و معامله جهانی است.
شکل ۱. فارکس یک بازار دادوستد و معامله جهانی است.

فارکس چیست؟

فارکس یک بازار دادوستد و معامله جهانی است. در این بازار، شما می‌توانید ارز خود را با ارز دیگر تعویض یا در اصطلاح معامله کنید. در این بازار، شما باید تشخیص دهید که کدام ارز قوی‌تر و باارزش‌تر است. اگر چنین ارزی را تشخیص داده و خریداری کردید، در صورت درست بودن حدس شما، سود خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می‌توانیم یک مثال از دنیای واقعی و فیزیکی بزنیم. فرض کنید شما اقدام به خرید دلار کرده‌اید و قصد دارید به کشور دیگری مثل ژاپن سفر کنید. شما باید این پول را به پول آن کشور تبدیل کنید. همان طور که می‌دانید دلار از ارزهای با ارزش محسوب می‌شود. شما با دادن ۱۰ دلار می‌توانید ۱۰۰ ین دریافت کنید. در این شرایط شما متوجه خواهید شد که چه معامله خوبی انجام داده‌اید و چه خوب که ارز با ارزش خریداری کرده‌اید.

هدف ما از گفتن مثال این نیست که ارز با ارزش خود را با ارز کم ارزش معامله کنید، بلکه هدف ما این است که ارز با ارزش را بشناسید. تا این جای کار حتماً متوجه شده‌اید که فارکس چیست.

در واقع فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است و کسانی که با اصول آن آشنایی دارند، می‌توانند به ثروت برسند. فراموش نکنید که امکان ضرر در فارکس نیز وجود دارد و همیشه شاهد کسب سود نخواهید بود. هرچه بیشتر با این بازار آشنا شوید، کمتر ضرر خواهید کرد.

آموزش فارکس

در آموزش فارکس ابتدا باید بدانید که در این بازار چه چیزی معامله می‌شود. در این بازار هیچ ارز فیزیکی وجود ندارد و همه چیز در بستری غیر فیزیکی اتفاق می‌افتد. در واقع مثل این است که شما اقدام به خرید سهام می‌کنید. ارزهای متعددی در این بازار معامله می‌شوند. یک سری از این ارزها، ارزهای اصلی هستند. USD،GBP، CHF ،EUR  وJPY  از ارزهای اصلی این بازار محسوب می‌شوند. یک سری ارز کالایی نیز در این بازار وجود دارد. AUD، CAD  و NZD از جمله ارزهای کالایی هستند. بعضی از افراد به تمامی این ارزها، ارز اصلی می‌گویند. هر یک از این ارزها واحد پول یک کشور محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال USD همان دلار آمریکا است.

آموزش فارکس
شکل ۲. در آموزش فارکس ابتدا باید بدانید که در این بازار چه چیزی معامله می‌شود.

آموختن فارکس چندان هم سخت نیست، اگر تجربه‌ای در بورس داشته و ترید کردن بلد هستید احتمالاً این بازار هم برای شما غریبه نخواهد بود. زمانی که شما یک ارز را با ارز دیگر معامله می‌کنید، امیدوار هستید که قیمت ارز جدید شما افزایش داشته باشد. در واقع شما تا حدودی با احتمال و امید حرکت می‌کنید.

جمع بندی

فارکس بازار جهانی است که در آن ارز غیر فیزیکی معامله می‌شود. هر فردی می‌تواند وارد این بازار شود، ولی داشتن مهارت و آموزش درباره آن شرط موفقیت است. شما در این بازار ارزی که در دست دارید را با ارز دیگری معاوضه می‌کنید. در نهایت شما امیدوار خواهید بود که ارز جدید گران‌تر شود تا شما سود کنید. در این بازار هر ارز با نام مخفف شناخته می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا