سیاسی

رئیسی: آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود

رییس جمهور در دور دوم سفر استانی هرمزگان در جمع مردم میناب تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدارانه خواهد داد.

به گزارش روند بازار، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در اجتماع بزرگ مردم شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان گفت: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند، ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام نیروی برتر ایمان است.

وی یادآور شد: در گذشته هرگاه می‌خواستند با ایران اسلامی سخن بگویند، مانند دیگر کشورها با زبان تهدید صحبت می‌کردند و می‌گفتند گزینه نظامی روی میز است، اکنون دیگر این حرف‌ها شنیده نمی‌شود، حتی می‌گویند قصد هیچ درگیری با جمهوری اسلامی ایران را نداریم.

رییس جمهور ادامه داد: این قدرت مردم متدین همیشه در صحنه و قدرت نیروهای حماسه ساز و نیروهای مسلح  کشور است؛ اگر کشوری بخواهد قلدری بکند جمهوری اسلامی جواب محکم و پشیمان کننده ای خواهد داد.

وی بیان کرد که امروز توان دفاعی ایران  سبب شده تا کشور قدرت بازدارندگی داشته باشد. امروز صبح از نمایشگاه نوآوری‌های نیروی دریایی سپاه دیدن کردم؛ بسیاری از این نوآوری‌ها، کارهای ارزشمندی بود که هرگز دشمن باور نمی‌کند، این نوآوری ها به دست توانمند نیروهای زبده و کارشناسان ما انجام شده است..

آیت الله رئیسی اظهار کرد: این کارها علم پایه و فناوری پایه و با هدف بالا بردن بنیه دفاعی کشور و ایجاد امنیت در هوا و دریا و زمین انجام شده است 

رییس جمهور تاکید کرد که قدرت نظامی جمهوری اسلامی در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده و نیست؛ بلکه این قدرت نظامی ما در منطقه امنیت ساز است و کشور های منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا و به توان جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعتماد کنند.

 وی ادامه داد: ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ایران است؛ آنچه که این قدرت را شکل می‌دهد، قدرت ایمان و ایستادگی در برابر دشمن است، همان نسخه ای که امروز در غزه شاهد هستیم مگر غزه نیروی هوایی و دریایی و تجهیزات کافی در نیروی زمینی دارد، نیروی مقاومت آنچه دارد قدرت ایمان است.

رییس جمهور در ادامه به مسایل و مزیت های استان هرمزگان اشاره کرد و گفت که چهره بسیاری از شهرهای هرمزگان به برکت انقلاب اسلامی و تلاش پیشینیان و کمک مردم تغییر کرده و کارهای زیادی انجام شده است اما به دلیل برخی مشکلات همچنان نیاز به کار جهادی و تحول داریم.

آیت الله رئیسی افزود: آنچه مورد انتظار رهبر انقلاب و مردم انقلابی است آن است که همه نیروها و دست اندرکاران کوشش کنند تا مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود.

وی تاکید کرد: یقین داریم برکات و عنایت الهی هم وقتی مردم با اخلاص حرکت کنند، شامل حال آنها خواهد شد.

رییس جمهور یادآور شد: دنبال آنیم تا آنچه رهبر معظم انقلاب درباره رشد تولید فرمودند، تحقق یابد؛ کشاورز مینابی بداند در زمین کشاورزی اش تلاش کند محصول خود را افزایش دهد تا بتوانیم آن را صادر کنیم، همین کار این کشاورز در راستای رونق  تولید و جهش اقتصاد کشور است.

وی اظهار کرد: امروز دشمن نمی‌خواهد جمهوری اسلامی ایران رشد اقتصادی داشته باشد، اما ما تصمیم گرفته‌ایم هم رشد تولید و هم رشد اقتصادی داشته باشیم.

آیت الله رئیسی در ادامه برنامه سخنرانی خود در جمع مردم میناب گفت که اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۳۶۰ تخت‌خوابی این شهر از برنامه‌های دولت است؛ ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی میناب به بندر عباس و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل سد میناب، ۱۷۰ میلیارد برای آبیاری و زهکشی چهار هزار هکتار دشت میناب، ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی میناب از اعتبارهای این سفر است. 

وی بیان کرد: تکمیل خوابگاه دختران میناب و تکمیل آموزشکده فنی و حرفه ای از دیگر مصوبات و برنامه‌های این سفر است.

رییس جمهور با اعلام اینکه آمار بیکاری در هرمزگان کاهشی بوده است، گفت: موضوع بسیار مهم صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی است در فاصله دو سفر استانی دولت به هرمزگان کارهای بسیار خوبی انجام شده است با صنایع تبدیلی، محصول کشاورزی استان از بین نمی‌رود و با تبدیل آن، ارزش افزوده برای کشاورزان ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد که مساله کشاورزی برای ما مهم و مورد توجه دولت است؛ پیگیری صنایع تبدیلی در این مدت رشد خوبی داشته است. آمار بیکاری در استان هرمزگان کاهش چشمگیر یافته است اما این موضوع باز هم محل توجه ماست به ویژه در این استان که ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد.

آیت الله رئیسی در ادامه به آغاز فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت که آنچه دهه فجر انقلاب اسلامی می‌خواهد به ما نوید دهد، امید به آینده و بهبود شرایط است و آنچه دشمن می‌خواهد القا کند یاس و نا امیدی است. 

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان ادارات و سازمان‌ها هیچ مانعی را نباید به رسمیت بشناسند و باید با یک حرکت تحولی و کار جهادی مشکلات مردم را حل کنند.

منبع
خبرگزاری ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا