سیاسی

رئیس جمهور: دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده است

رئیس جمهور گفت: امروز تنش آبی ۱۱۷ روستا در استان چهارمحال و بختیاری مرتفع شد و با افتتاح طرح آبرسانی این روستاها، آب پایدار با کیفیت برای این روستاها تامین شد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در آیین افتتاح متمرکز ۱۵ پروژه آبرسانی و برقرسانی استان چهارمحال و بختیاری گفت:  خرسندیم از ین حیث که آنچه که به مردم عزیز استان وعده داده شد مبنی بر پیگیری مشکلات آب استان، امروز بخش قابل توجه مشکلات آبی این استان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این تلاش‌ها باید از همه دست‌اندرکاران و همه عزیزان در جهت به ثمر رساندن پروژه‌ها تشکر ویژه کرد، عنوان کرد: موضوع طرح‌های آبرسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال و بختیاری اهمیت دارد، اینجا جایی است که سخن از کمبود آب نیست، بلکه مسئله مدیریت آب است. اگر آب مدیریت شود، می‌توان برای همه مناطق آب را تامین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سد غدیر باباحیدر که ۱۵ سال به طول انجامیده است، مطرح کرد: ما مثل سد باباحیدر را داریم که ۱۵ سال است که آغاز شده بود و می توانست در سال‌های ابتدایی به سامان برسد که اگر اینچنین بود هزینه برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود اما با گذشت زمان، هزینه آن ۱۰ برابری شد و امروز شاهد آبگیری سد هستیم.

رئیسی با اشاره به روستاهای استان که دچار تنش آبی و مشکلات آبرسانی هستند، گفت: امروز با همکاری عزیزان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تنش آبی ۱۱۷ روستای این استان حل شد، ما خرسندیم که مردم دسترسی به آب پیدا می‌کنند، استان چهارمحال و بختیاری  استانی پرآب محسوب می‌شود و بام ایران است، طبیعتا زمینه اینکه بتوانیم مشکل آبرسانی را حل کنیم بسیار فراوان است.

وی با اشاره به اینکه لازم است با همکاری بیشتر، مشکلات آبرسانی سایر روستاهای این استان نیز حل شود، ادامه داد: در سطح کشور، ۱۰ هزار روستا وجود دارد که مشکل تنش آبی و آبرسانی دارند که تا به امروز مشکل ۳۵۰۰ روستا حل شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انجام این کارها جز با کار جهادی و انکیزه و اخلاص قابل حل نبود، ادامه داد: ۷۰ درصد این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در این دولت انجام شده است، همچنین بیشترین جذب اعتبارات با همت عزیزان در این دوره صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که رهبری به همه ما توصیه کردند این است که باید در دل مردم ایجاد امید کنیم، مطرح کرد: امید در دولت به معنای کار و تلاش مداوم است که می‌تواند امید در دل مردم ایجاد کند.

رئیسی همچنین به سد غدیر باباحیدر اشاره کرد و افزود: مجموعا ۱۳ برابر سرعت کار در این طرح در دولت سیزدهم بیشتر شده است، برای همین هم در زمان کمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسئله اولویت‌دار و محور دولت است، عنوان کرد: نباید مردم با دیدن پروژه‌هایی که طول کشیده است بگویند چرا انقدر طول کشیده است، نباید پروژه‌ای که۴ ساله تمام می‌شد، ۱۴ سال طول بکشد، این به این معناست که هزینه‌ها برای بهره‌برداری از پروژه افزایش پیدا کرده است. هنر ما این است که رضایت مردم را برآورده کنیم که با عمل و اقدام قابل برآورده شدن است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا