اجتماعی

نگاهی به آخرین آمار کرونا

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های ۲۸ روزه منتشر می‌کند و بر این اساس به ترتیب ۵ کشور آمریکا، بریتانیا، ژاپن، آلمان و روسیه دارای بالاترین تعداد مرگ‌و‌میر هستند.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از گذشت چند هفته از ظهور موج جدید ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف همچنان درگیر ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از آن هستند. آمریکا همچنان پیشتاز این لیست است و چین اکنون توانسته از بین لیست ۵ کشور با میزان ابتلا و مرگ و میر بالا خارج شود.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (۱۵ اسفند۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین۱۴۰۲)از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

طی ۲۸ روز گذشته (۱۵ اسفند۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین۱۴۰۲) در سطح جهانی، نزدیک به ۳.۳ میلیون مورد جدید و بیش از ۲۳۰۰۰ مرگ گزارش شده است که نسبت به ۲۸ قبل آن (۱۷بهمن تا ۱۴ اسفند۱۴۰۱) به ترتیب ۲۸ درصد و ۳۰ درصد کاهش داشته است. علی‌رغم این روند نزولی کلی، توجه به این نکته مهم است که ۷۴ کشور (۳۱درصد) افزایش موارد ابتلای جدید ۲۰درصد یا بیشتر را در ۲۸ روز گذشته نسبت به دوره ۲۸ روزه قبلی گزارش کرده‌اند. به طور کلی تا ۱۳ فروردین، بیش از ۷۶۲ میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از ۶.۸ میلیون مرگ و میر در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید ۲۸ روزه از ایالات متحده آمریکا (۶۲۶هزار و۵۳۲)، روسیه (۳۱۳هزار و ۹۹۸)، کره (۲۷۱هزار و ۱۶۲)، ژاپن (۲۰۲هزار و۶۳۱) و فرانسه (۱۹۳هزار و۳۵۹) گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید ۲۸ روزه مربوط به ایالات متحده آمریکا (۷هزار و۴۵۸)، بریتانیا (۲هزار و ۶۷۸)، ژاپن (یک هزار و۱۶۸)، آلمان (یک هزا و۹۰) و روسیه (یک هزار و۱۴) گزارش شده است.

چین که این بیماری از آنجا نشات گرفته از بین ۵ کشور با تعداد ابتلا و مرگ و میر بالا خارج شده است که شاید نشان دهنده این باشد که این کشور درحال کنترل بیشتر این بیماری است. بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان بهداشت جهانی مدت ها است که کشور آمریکا از لحاظ مرگ و میر و ابتلا رتبه اول را دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا