کسب و کار

اجاره سند برای وثیقه

سند اجاره‌ای یکی از راه‌حل‌های خوب و کاربردی جهت آزادی زندانیان است. زندانی‌هایی که قرار آزادی آنان صادرشده باشد، می‌توانند با گذاشتن وثیقه، به‌طور موقت آزاد شوند. اما گاهی میزان وثیقه طوری تعیین می‌شود که برخی از افراد از عهدهٔ آن برنمی‌آیند. میزان وثیقه براساس جرم و وضعیت پرونده تعیین می‌شود. درواقع دریافت وثیقه از سمت دادگاه، نوعی ضمانت برای زندانی محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، اجاره وثیقه بهترین راه‌حل است. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. اما بهتر است که از یک شرکت معتبر اجاره اسناد کمک بگیرید. با ما همراه باشید تا دربارهٔ وثیقه‌های اجاره‌ای بیشتر بدانید:

​اجاره وثیقه برای زندانی

اجاره وثیقه برای زندانی در شرایطی که قرار زندان برای متهم صادرشده باشد، کاربرد دارد. فرد زندانی می‌تواند برای آزادی یا مرخصی، درخواست گرو وثیقه داشته باشد. در این صورت مراجع ذی‌صلاح، امکان آزادی فرد را بررسی می‌کنند و درصورتی‌که شرایط مهیا باشد، قرار وثیقه برای فرد صادر می‌شود. میزان وثیقه براساس نظر دادگاه و نوع جرم و خسارت‌های احتمالی تعیین می‌شود. فرد با در نظر گرفتن میزان وثیقه، می‌تواند یک سند معتبر از طرف خود و یا شخص ثالث به دادگاه تقدیم کند.

یکی از سندهای معتبر و قابل‌قبول در دادگاه، سند رسمی ملک و اموال است. مشکلی که در اینجا وجود دارد، این است که همهٔ افراد دسترسی به سند ملکی ندارند و یا ارزش سند آن‌ها کمتر از میزان وثیقه است، به همین خاطر برخی از شرکت‌ها اقدام به اجاره وثیقه برای آزادی زندانیان کرده‌اند.

بسیاری از افراد با نحوهٔ اجاره سند آشنایی کافی ندارند و نمی‌دانند که چطور باید سنداجاره‌ای برای وثیقه دریافت کنند. در این شرایط مشورت گرفتن با یک فرد متخصص ضروری به نظر می‌رسد. وکلای باتجربه و متخصص که سال‌ها سابقه کار در این زمینه را دارند، بهترین مرجع برای مراجعه و دریافت مشاوره هستند.

درصورتی‌که احتیاج به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید، با مشاوران مجرب تیم سند گذار در ارتباط باشید.

​اجاره وثیقه برای دادگاه

یکی دیگر از کاربردهای اجاره سند، اجاره وثیقه برای دادگاه است. در زمانی که دادگاه قرار صدور سند را جهت آزادی متهم صادر کند، تقدیم وثیقه به دادگاه در کمترین زمان ممکن باید انجام شود. در شرایطی که متهم در حال تکمیل روند پرونده است و یا جرم او به صورتی که است که می‌تواند به‌صورت موقت آزاد باشد، قاضی نامهٔ قرار وثیقه را صادر می‌کند. با ارائه سند اجاره‌ ای برای وثیقه به دادگاه، فرد متهم به‌صورت موقت آزاد می‌شود. درواقع گرو گذاشتن سند نوعی ضمانت برای متهم محسوب می‌شود که وی با شرایط خاصی می‌تواند آزاد باشد ولی در زمان‌های مقرر باید در دادگاه حاضر باشد.

گاهی شرایط پرونده به شکلی پیش رفته‌است که جرم متهم برای دادگاه محسوس نیست. در این شرایط می‌توان با گذاشتن وثیقه، متهم را بنابه حضور به‌موقع در دادگاه، آزاد کرد. اما همیشه گرو گذاشتن وثیقه برای افراد متهم و زندانی نیست. در زمانی که فرد قصد خروج از کشور را داشته باشد ولی ازنظر قانون این امکان وجود نداشته باشد، می‌توان با اجاره وثیقه و تقدیم به دادگاه، مشکل را حل کرد. سند ضمانتی تا زمان بازگشت فرد، در اختیار دادگاه باقی می‌ماند. همچنین امکان ضمانت وثیقه و تحویل آن به دادگاه برای افرادی که توسط تعزیزات محکوم شده باشند، وجود دارد.

​اجاره وثیقه برای کسب مجوز

برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری و یا تأسیس فروشگاه و مغازه به‌صورت قانونی احتیاج به دریافت مجوز است. گرفتن جواز کسب از طریق سازمان انجام می‌شود. به‌عنوان شخصی که برای دریافت پروانه کسب اقدام کرده‌است، باید بدانید که برای دریافت این مجوز، احتیاج به ارائه سند ملکی و یا اجاره‌نامه است. یکی از مشکلاتی که افراد برای دریافت پروانه کسب دارند، ارائه سند ملکی معتبر است. درصورتی‌که مدارک ملکی معتبر جهت ارائه به سازمان وجود نداشته باشد، اجاره وثیقه برای کسب مجوز تنها راه‌حل است.

اگر با فرآیند اجاره وثیقه و موارد استفاده از آن آشنایی ندارید، می‌توانید با تیم حرفه‌ای سند گذار در ارتباط باشید. پشتیبانان این تیم آمادهٔ خدمت‌رسانی و پاسخگویی به سؤالات شما دربارهٔ نحوهٔ اجاره اسناد هستند.

اجاره سند برای وثیقه

​مزایای اجاره سند از موسسه حقوقی سندگذار

  • مؤسسهٔ حقوقی سندگذار، اولین مؤسسهٔ دارای مجوزهای قانونی در سراسر کشور است.
  • این موسسه کاملاً قانونی و مورداعتماد است و شما می‌توانید برای اجاره وثیقه به این شرکت مراجعه کنید.
  • مشاوره با مشتریان در این مرکز، تحت نظر کارشناسان مجرب است و بنابراین امکان بروز خطا در فرآیند سندگذاری و مشاوره بسیار کم است.
  • سرعت عمل بالای این تیم برای حل مشکلات مشتریان، یکی دیگر از مزایای اجاره سند از این شرکت است. به‌طوری‌که در کمتر از ۴۸ ساعت کاری، سند برای آزادی فرد زندانی مهیا می‌شود.
  • این شرکت تمامی پرونده‌های پیچیدهٔ حقوقی را قبول می‌کند و زیر نظر وکلای مجرب، مراحل پیگیری آن را انجام می‌دهد.
  • درصورتی‌که به تنظیم لایحه، شکوائیه، دادخواست، اظهارنامه و استشهادیه احتیاج دارید، می‌توانید از خدمات گسترده این شرکت بهره‌مند شوید.
  • تمام فرآیندهای انجام‌شده در این شرکت، با قیمتی مناسب و عادلانه به مشتریان عرضه می‌شود.

​سؤالات متداول

  1. آیا مبلغ وثیقه می‌تواند از قرار وثیقه پایین‌تر باشد؟

خیر، مبلغ وثیقه باید متناسب با میزان تعیینی دادگاه و یا از آن بالاتر باشد. وثیقه‌هایی که ارزش پایین‌تری نسبت‌به قرار تعیین‌شده داشته باشند، موردقبول دادگاه نخواهند بود. درصورتی‌که برای تأمین وثیقه با مشکلی روبه‌رو هستید، می‌توانید با مشاوران مؤسسهٔ حقوقی سندگذار تماس بگیرید.

  • آیا شخص زندانی می‌تواند از قرار وثیقه جهت آزادی استفاده کند؟

بله، فرد زندانی می‌تواند در صورت رأی دادگاه، از قرار وثیقه جهت آزادی و یا درخواست مرخصی استفاده کند.

  • تعیین میزان وثیقه به عهدهٔ چه کسی است؟

تعیین میزان وثیقه برعهدهٔ دادگاه است و فرد موظف به اجرای دستورات دادگاه است.

اجاره سند برای وثیقه

​سخن پایانی

اجاره وثیقه یک راه‌حل عالی برای خلاصی از مشکلات ناشی از وثیقه گذاری در دادگاه‌هاست. به همین منظور می‌توانید از خدمات یک شرکت حقوقی معتبر مانند سندگذار استفاده کنید. برای دریافت سند از این شرکت، باید تمام اطلاعات موردنیاز از قبیل هدف از وثیقه‌گذاری، اطلاعات فردی شخص متهم، اطلاعات صحیح از روند پرونده را در اختیار کارشناسان حقوقی این مجموعه قرار دهید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا