اجتماعیاقتصادی

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به جوانان برای ایجاد اشتغال

رئیس مجلس شورای اسلامی از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جوانان با همکاری بسیج و کمیته امداد برای ایجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعدازظهر پنجشنبه در پایان سفر خود به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس به منظور کمک به اقشار نیازمند و ایجاد اشتغال ردیف‌هایی را در بودجه امسال در نظر گرفته است.

وی افزود: این اعتبارات شامل تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی ارزان‌قیمت برای مددجویان کمیته امداد است تا به صورت قرض الحسنه به افرادی داده شود که بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین همین میزان اعتبار را برای بسیج نیز در نظر گرفتیم تا به منظور ایجاد اشتغال به صورت قرض الحسنه به جوان‌های بااستعداد و کارآفرین داده شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه روستاهای نیز با کمک بانک‌ها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با اجازه از رهبر معظم انقلاب برداشت خواهد شد تا در حاشیه روستاها کارهایی متناسب با آن منطقه برپا شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم با وضعیت موجود کشور و میزان بیکاری جوانان اشتغال ایجاد کنیم باید از واحدهای کوچک و متوسط حمایت کرد و ارائه تسهیلات از طریق نهادهای حمایتی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه واحدهای بزرگ اقتصادی را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال معین بخش‌های دیگر قرار دهیم اقدام خوبی است و باید از ظرفیت‌های بومی هر منطقه برای توسعه استفاده شود.

لاریجانی با اشاره به افتتاح چند طرح عمرانی در سفر به خراسان رضوی گفت: پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح شد موجب رونق کسب و کار و توسعه این شهرستان خواهد شد و بهره برداری از سد نیز می‌تواند به تقویت آب‌های زیرزمینی کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا