اقتصادی

روند نزولی ارزهای دیجیتال در هفته‌های نخست سال ۲۰۲۴

بازار ارزهای دیجیتال همزمان با افت محسوس ارزش آلت کوین‌ها با چالش‌های مهمی در ابتدای سال جدید مواجه است.

به گزارش روند بازار، در آغاز سال ۲۰۲۴، بازار ارزهای دیجیتال با اصلاحات قابل توجهی مواجه شده است. این تغییرات تحت تأثیر عوامل متعددی همچون گزاش‌های غلطی که موجب نگرانی معامله‌گران شده، انتشار پست‌های گمراه‌کننده در شبکه‌های اجتماعی درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین و دیگر عناصری که به نوسان بازار کمک کرده‌اند، ایجاد شده است.

دومین هفته سال ۲۰۲۴ برای آلت کوین‌ها، بسیار سخت بوده است. داده‌های موجود در بازار نشان‌دهنده روند نزولی این دارایی‌ها است، به‌طوری‌که چندین رمز ارز بیش از ۱۰ درصد کاهش ارزش داشته‌اند. در میان آن‌ها، سولانا (SOL) مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پس از افزایش قابل توجه ۶۰درصدی قیمت سولانا در دسامبر که به طور موقت آن را بالاتر از بایننس کوین در رتبه‌بندی بازار قرار داد، این رمز ارز اخیراً شاهد کاهش ۱۰.۶۴درصدی در طی هفته گذشته بوده است. با این حال، رشد ۳۰ روزه آن همچنان قوی حدود ۳۴ درصد است.

ریپل (XRP)، ارز دیجیتال محبوب دیگر، نیز وضعیت مناسبی ندارد. این ارز در منطقه قرمز بازار قرار گرفته و با ۱۱.۵۹ درصد کاهش در هفته گذشته و ۱ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته همراه بوده است. با وجود رشد برخی رمز ارزها در آخرین فصل سال ۲۰۲۳، ریپل به طور کلی حدود ۱۰درصد در طی ۳۰ روز گذشته کاهش یافته است.

بایننس کوین از سوی دیگر، روند مثبت‌تری را تجربه کرده و موقعیت خود به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر حجم را بازیافته است. این ارز در ماه گذشته تحت تأثیر افزایش حجم معاملات در بایننس و تجدید علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به بازار، حدود ۲۴ درصد رشد کرده است.

روند سایر آلت کوین‌ها چگونه بوده است؟

کاردانو (ADA) و آوالانچ (AVAX) نیز زیان‌های قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. این دو رمز ارز به ترتیب کاهش ۱۸.۳۳ درصدی و ۱۶.۴۷درصدی را تجربه کردند. با این حال، هر دو شاهد افزایش حجم معاملات بوده‌اند.

رشد کاردانو تا حدودی به علاقه فزاینده از سوی سرمایه‌گذاران نهادی و نقشه راه توسعه آن نسبت داده می‌شود که همچنان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. جامعه نسبت به پتانسیل کاردانو، به‌ویژه هنگام رقابت با اتریوم، خوش‌بین است.

آوالانچ در سال ۲۰۲۳ یک دوره رو به رشد چشمگیری را به‌دنبال ابتکارات در زمینه توکن‌سازی دارایی‌های واقعی و همکاری‌ها با موسسات مالی عمده تجربه کرد. این تلاش‌ها به طور قابل توجهی افزایش استفاده و کاربرد شبکه آوالانچ را به دنبال داشته است.

اتریوم، بازیگر دیگری در فضای آلت کوین‌ها، در مقابل نوسانات بازار مقاومت نشان داده است. در زمان نگارش این مطلب، اتریوم ۵ درصد افزایش را در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش ۱.۲ درصدی را در طی هفته گذشته داشته و با قیمت ۲,۴۰۵ دلار معامله می‌شود.

خروج سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال به چندین عامل مرتبط است. یکی از این عوامل گزارشی از Matrixport است که نشان داد درخواست‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ممکن است در ژانویه رد شوند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا