کسب و کار

استانبول چندتا فرودگاه دارد؟

آیا شما جزء کسانی هستید که لذت سفر را به مسیر آن می‌دانید یا رسیدن سریع‌تر را به مسیر طولانی ترجیح می‌دهید؟ گاهی اوقات با تمام میل به مسیر زمینی، شرایط راه و دیگر موارد به فرد اجازه سفرهای زمینی را نمی‌دهد. آیا قصد سفر به استانبول را دارید؟ می‌دانید آگاهی داشتن از سفرهای هوایی در سفر به استانبول چقدر کمک‌کننده است؟ استانبول چندتا فرودگاه دارد؟ مهم‌ترین آن‌ها کدامند؟ تأثیر فرودگاه‌ها در رشد و رونق گردشگری چقدر است؟ شما برای رسیدن به مقصد خود، سفر زمینی به ترکیه را انتخاب می‌کنید یا هوایی؟ شهر استانبول ترکیه از پر توریست‌ترین و زیباترین شهرها در آسیا و به طور کلی در جهان به شمار می‌رود. میزان تردد مسافران از سراسر دنیا در این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و مکان‌های تاریخی و گردشگری و تفریحی آن است. افراد به هدف‌های مختلف استانبول را برای مقصد انتخاب می‌کنند که برخی از این اهداف مهاجرت تحصیلی، کاری، خرید و گردش هستند.

فرودگاه ها چه نقشی در توسعه گردشگری کشور ترکیه دارد؟

به طور کلی فرودگاه‌ها برای جابه‌جایی افراد و بارها از نقاط مختلف استفاده می‌شوند. فرودگاه‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری بر روی اشتغال‌زایی و کسب و کار و در نتیجه توسعه گردشگری داشته باشند. آیا سفر زمینی به ترکیه نیز می‌تواند به اندازه سفرهای هوایی موثر باشد؟ طبق آمار سرانه با هربار ورود و خروج مسافران در فرودگاه‌های ترکیه به مقدار قابل قبولی درآمد‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. میزان دستمزد، درآمد متروها، سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و صنعت تکنولوژی با تعداد پروازهای فرودگاه‌ها ارتباط مستقیم دارد. تمامی مناطق جهانگردی و گردشگری ترکیه به عنوان چشم اندازهای اقتصادی و مراکز فرهنگی و اقتصادی این کشور توسعه یافته تلقی می‌شوند.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید باید بدانید که استانبول چندتا فرودگاه دارد. وجود سه فرودگاه بین‌المللی در شهر بزرگ استانبول در ترکیه که هزاران حوزه جهانگردی و صدها هتل مختلف در آن به صورت فعالانه در حال اشتغال هستند، طبیعی خواهد بود. کشور ترکیه در کل ۵۸ فرودگاه داخلی و بین المللی دارد که از تمامی نقاط مختلف ترکیه و دیگر کشورهای دنیا به آن‌ها وارد یا خارج می‌شوند. فرودگاه‌های بین‌المللی اختصاصی آن برای مسافران خارجی حدود ۳۷ فرودگاه است. همچنین صنعت هوانوردی استانبول نیز هم راستا با دیگر بخش‌های این کشور در زمینه‌های مختلف در حال رشد و توسعه است.

چارچوب ها و خدمات فرودگاه های بین المللی استانبول

به طور کلی خدمات فرودگاه‌های ترکیه و همچنین استانبول از یک استاندارد و چارچوب خاصی برای تمامی مسافران خود استفاده کرده و آن‌ها را اجرا می‌کنند. علاوه بر خدمات فرودگاهی، افرادی که از راه زمینی به ترکیه می‌روند نیز از دیگر خدمات و استانداردهای سفرهای زمینی بهره‌مند می‌شوند. برخی از این چارچوب‌ها و استانداردهای بخش حمل و نقل هوایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • بالا بردن کیفیت شرایط خدمات
  • داشتن اتاق‌های انتظار
  • برخورداری از دفاتر گمرک
  • داشتن اتاق‌هایی برای عبادت مسافران
  • برخورداری از بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها
  • دپارتمان‌های سلامت و دفاتر گردشگری
  • آژانس‌های هوایی و دفاتر گردشگری
  • کاهش دادن تأخیر در رسیدن و رفتن
  • پایین آوردن ریسک پروازها با استفاده از به کارگیری اقدامات امنیتی
  • بالا بردن فعالیت‌های پروازی

فرودگاه‌های بین‌المللی به مراتب بزرگ‌تر و از خدمات گسترده‌تری نسبت به فرودگاه‌های داخلی و کوچک برخوردار هستند. همچنین طبق برخی قانون و مقررات‌های وضع شده در کشور ترکیه هر ۱۰۰ کیلومتر نیازمند وجود یک فرودگاه خواهد بود.

آتاتورک مشهورترین فرودگاه استانبول
استانبول چند فرودگاه دارد؟

آتاتورک مشهورترین فرودگاه استانبول

آتاتورک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ترکیه و واقع در استانبول است که پر رفت و آمدترین فرودگاه ترکیه به شمار می‌رود. فرودگاه آتاتورک حدود ۲۴ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و در سال ۱۹۲۴ این فرودگاه به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. نام فرودگاه آتورک از بنیانگذار جمهوری ترکیه گرفته شده است. این فرودگاه برای هر یک از پروازهای داخلی و خارجی به صورت مجزا ترمینال‌های خاصی دارد.

همچنین فرودگاه آتاتورک استانبول جزء دهمین فرودگاه بین‌المللی در دنیا و در سال ۲۰۱۵ نیز به دلیل داشتن۶۰ میلیون مسافر در یک روز به عنوان یازدهمین فرودگاه پرتردد شناخته شد. در همان سال در مقایسه با اروپا نیز به عنوان سومین فرودگاه شلوغ دنیا محسوب شد. خدمات ارائه شده در این فرودگاه نیز گاهی به صورت عمومی و رایگان به مسافران ارائه می‌شود و برخی دیگر نیز با پرداخت مقداری هزینه به مسافران داده خواهد شد.

دومین فرودگاه استانبول، صبیحا گوکچن

فرودگاه صبیحا گوکچن از سال ۲۰۰۱ شروع به فعالیت کرده است. این فرودگاه در قسمت آسیایی استانبول و در ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. نام آن برگرفته از زنی شجاع و خلبان در ترکیه که اولین خلبان جنگی دنیا نیز بوده، گرفته شده است. همچنین در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین فرودگاه جهانی را از طرف کنگره خطوط هوایی ارزان قیمت لندن از آن خود کرد. خدمات رفاهی و دیگر امکانات فرودگاه صبیحا گوکچن به عنوان یکی از سه فرودگاه اصلی ترکیه در بهترین وجه ممکن ارائه می‌شود.

دومین فرودگاه استانبول، صبیحا گوکچن

کلام آخر…

شهر استانبول ترکیه از پر رفت و آمدترین شهرهای ترکیه و همچنین به عنوان یکی از پرترددترین شهرها در سراسر دنیا تلقی می‌شود. فرودگاه‌های استانبول بهترین شرایط را برای مسافران داخلی و خارجی خود در نظر گرفته‌اند تا رضایت مسافران را جلب کرده و بهترین خدمات را ارائه می‌کنند. حال برای کسانی که برای اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنند این سوال وجود دارد که استانبول چندتا فرودگاه دارد؟ هر چند فرودگاه‌های موجود در ترکیه بسیارند اما سه تا از مهم‌ترین آن‌ها از جمله آتاتورک، صبیحا گوکچن و فرودگاه جدید استانبول که در دست احداث است، در استانبول قرار دارند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا