اجتماعی

استخدام ۵٠ هزار معلم جدید

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه احتمالاً آزمون تکمیل ظرفیت استخدام دبیر برگزار شود از استخدام ۵٠ هزار معلم جدید خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۲ مرداد سال جاری با تعداد ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر شرکت کننده در ۲۹ گروه شغلی برگزار و نتایج آن ٢۶ مهر اعلام شد.

حدود سه برابر ظرفیت یعنی مجموعا ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ شرکت کننده آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده‌اند تا نهایتا بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز و به تفکیک حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.

براساس گزارش‌ها، با اعلام نتایج نهایی ١۵ هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شدند و حدود ٧ هزار ظرفیت خالی ماند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۴ هزار ۵٠٠ کد رشته محل دبیری و هنرآموزی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرد برای آن معلم قرارداد کار معین جذب شود، اگر این مجوز به ما داده شود از افرادی که در آزمون شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

وی افزود:احتمالاً  آزمون تکمیل ظرفیت استخدام دبیر برگزار و  ۵٠ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند.

اما به گفته  احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی،   فعلا خبری از تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز نیست. شاید در این خصوص ظرفیتی اعلام شود، اما تا به حال که چیزی گفته نشده است. در واقع تا اطلاع ثانوی تکمیل ظرفیتی برای آزمون استخدامی دبیری نخواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا