کسب و کار

استعلام شناسنامه ملی شرکت چگونه انجام می‌شود؟

همان طور که می‌دانید شناسنامه هویت اصلی فرد به شمار می‌رود. در واقع افراد حقیقی با نام موجود در شناسنامه و شماره شناسنامه از یکدیگر تفکیک می‌شوند. برای افراد حقوقی نیز نوعی شناسنامه به نام شناسنامه حقوقی وجود دارد. به عبارت بهتر شناسایی و تمایز شرکت‌ها و موسسات به واسطه این نوع شناسنامه و شماره ملی آن انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل شما را با نحوه استعلام شماره ملی شرکت آشنا کنیم. همچنین این مطلب می‌تواند برای افرادی که قصد تاسیس کار دارند مشاوره ثبت شرکت خوبی باشد. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد شناسنامه ملی چیست؟

شناسنامه هر فرد نشان دهنده هویت اوست. بنابراین می‌توان دریافت که شناسنامه ملی ابزاری جهت تفکیک شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری از یکدیگر است. لازم است بدانید افراد حقوقی جهت کسب شناسنامه ملی باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند. شناسه ملی حقوقی برای افراد حقوقی مانند کد ملی برای افراد حقیقی است. این شناسه ملی ۱۱ رقمی بوده و مختص شرکت است. پس از ثبت در سامانه این شناسه هرگز قابل تغییر نخواهد بود.

نحوه اخذ شناسنامه ملی حقوقی

جهت اخد شناسنامه حقوقی شرکت از طریق سامانه استعلام شناسنامه ملی اقدام کنید. هم چنین جهت استعلام شناسنامه ملی می‏توان از طریق همین سامانه اقدام کرد. امروزه روش‌های متعددی برای اخذ و استعلام شناسنامه ملی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

نحوه استعلام شناسنامه ملی شرکت

یکی از راه‌های اخذ استعلام شناسنامه ملی مراجعه به سایت است. جهت استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد سامانه ثبت شناسنامه ملی به آدرس http://www.ilenc.ir/ مراجعه کنید.
  2. در صفحه باز شده در سمت راست تصویر سه پنجره با نام‌های شماره ثبت، شناسنامه ملی و نام شخصیت مراجعه می‌کنید. پر کردن این اطلاعات برای استعلام شناسنامه ملی شرکت نیازی نیست اما ناچار برای عبور از این مرحله باید یکی از این فیلد‌ها را پر کنید. پس از کامل کردن یکی از این فیلد‌ها تصویر امنیتی داده شده را وارد کنید و کلید جستجو را بزنید.
  3. ۳.       پس از این مرحله مشخصاتی مانند شماره ملی، شماره ثبت، نوع و نام شخصیت و … در کادرهای مربوطه وارد شوند. توجه داشته باشید نام شخصیت حقوقی باید به طور کامل نوشته شود در غیر این صورت شرکت تمامی نام‌هایی که با نام حقوقی شما حروف مشترک دارند را نمایش خواهد داد و پیدا کردن نام شرکت شما مشکل و زمان‌بر خواهد شد.
  4. در مرحله آخر روی مشخصات کلیک کنید. پس از کلیک کردن مشخصات به صورت صفحه‌ای جداگانه برای شما نمایش داده خواهد شد. پس از استعلام شناسنامه ملی به اطلاعاتی مانند شناسنامه ملی شرکت، مرجع ثبت کننده، تاریخ تاسیس و به روزرسانی شرکت، نام شخصیت، محل اقامت، اداره کل ثبت کننده و … دست پیدا خواهید کرد.

توجه داشته باشید که اطلاعاتی مانند کد پستی و محل اقامت باید مربوط به محل اقامت قانونی زمان تاسیس شرکت باشد. بنابراین اگر شخصیت حقوقی پس از مدتی اقدام به تغییر آدرس کند این موارد در شناسنامه شرکت قابل مشاهده نخواهد بود. در این صورت جهت مشاهده تغییرات شرکت به سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و در این سایت تعییرات ایجاد شده در آدرس و کد پستی را مشاهده کنید.

نحوه استعلام شناسنامه ملی شرکت

گروه ثبتی سفیر صلح

مجموعه ثبتی سفیر صلح با سال‎ها تجربه در زمینه خدمات ثبت شرکت و ثبت برند توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. این مجموعه در امور ثبتی خود از برترین وکلای پایه یک دادگستری و متخصصان استفاده می‌کند‌.

از جمله خدمات این گروه می‌توان به مشاوره ثبت شرکت، استعلام شناسنامه ملی، ثبت برند، اخذ و تمدید کارت بازرگانی، دریافت کد اقتصادی، ثبت اختراعات، طرح صنعتی و … اشاره کرد. با مراجعه به مجموعه ثبتی سفیر صلح بهترین ثبت برند را داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به  سایت این مجموعه به آدرس https://sabtsherkatha.com/ مراجعه کنید.

خدمات کلی انجام شده در شرکت ثبتی سفیر صلح

خدمات انجام شده توسط این مجموعه طیف وسیعی از نیازهای شرکت‌های مختلف را در بر می‌گیرد. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت انواع مختلف شرکت‌ها مانند شرکت سهامی خاص و عام
  • خدمات ثبت تغییرات شرکت مانند تغییر نام، انحلال و تبدیل اسم
  • دریافت کد اقتصادی
  • اخذ و تمدید کارت بازرگانی
  • ثبت اختراعات
  • مشاوره رایگان در امور ثبتی
  • طرح صنعتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

در این مطلب دریافتیم که افراد حقوقی نیز مانند افراد حقیقی دارای شناسنامه هستند. شناسنامه ملی حقوقی سبب تفکیک و تمایز مجموعه‌ها و شرکت‌های تجاری از یکدیگر می‌شود. ثبت و استعلام شناسنامه ملی از طریق مراجعه به سایت امکان پذیر است. شرکت سفیر صلح یکی از برترین مجموعه‌ها جهت انجام خدمات ثبتی مانند ثبت شرکت، ثبت برند، استعلام شناسنامه ملی و … است. این شرکت در زمینه انجام این خدمات دارای سابقه چندین ساله است. هم چنین این مجموعه با استفاده از برترین متخصصان و وکلای پایه یک توانسته است رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. ۰۲۱۲۲۶۴۶۵۰۳

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا