کسب و کار

اسپیکر تحت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه

 اسپیکر تحت شبکه از جمله تجهیزات صوتی تحت شبکه بوده که گزینه مناسبی جهت مدیریت بهتر و سریع تر منابع اطلاعاتی می باشد. در چند دهه اخیر با پیشرفت زیادی در حوزه ارتباطات مواجه بوده ایم. اسپیکر تحت شبکه یکی از موثرترین راهکارها جهت تامین نیازهای صوتی در بخش های مختلف یک کسب و کار به شمار می رود. با استفاده از تجهیزات صوتی مبتنی بر شبکه امکان پخش فایل های صوتی زمانبندی شده، اعلان عمومی و یا پیجینگ در سازمان ها به راحتی میسر می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این سیستم صوتی مبتنی بر شبکه و کارکردهای آن، اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مورد اسپیکر تحت شبکه و مزایای آن بیشتر بدانیم  

در یک شبکه صوتی به انواع مختلف تجهیزات نظیر: اسپیکر، آمپلی فایر و میکسر ها امکان به اشتراک گذاری سیگنال های صوتی دیجیتال داده می شود. اسپیکر تحت شبکه، وظیفه انتقال صدا را از یک مکان به مکانی دیگر بر عهده دارد. اسپیکرها و بلندگو ها از جمله مهمترین تجهیزات صوتی تحت شبکه هستند که امکان انتقال صوت در بستر شبکه را میسر می کنند.

سیستم صوتی را با نام دیگر پیجینگ هم می شناسند. امکان مدیریت و کنترل سامانه صوتی با استفاده از این سیستم به راحتی از هر نقطه ای به نقطه دیگر فراهم می شود. همانطور که اشاره نمودیم، سیستم های صوتی تحت شبکه دارای یک سری تجهیزاتی نظیر: بلندگوها، آمپلی فایرها و اسپیکرها بوده که سیگنال های صوتی دیجیتال را مدیریت و کنترل می کنند. از جمله مهمترین مزایای اسپیکر تحت شبکه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

آشنایی با انواع اسپیکر تحت شبکه از لحاظ نحوه نصب
آشنایی با انواع اسپیکر تحت شبکه از لحاظ نحوه نصب
  • امکان پخش صوت به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند انجام می شود.
  • با استفاده از این سیستم می توان ارتباط صوتی عالی و باکیفیتی را برقرار نمود.
  • پیجینگ و فراخوانی کارکنان و مراجعان با استفاده از این سیستم صوتی در سازمان ها و ارگان های مختلف به راحتی میسر می شود.
  • هشدارهای مهم نظیر: آتش سوزی، زلزله و تخلیه سریع مکان از طریق اسپیکرهای تحت شبکه به افراد اعلام می شود.  
  • با استفاده از سیستم های صوتی تحت شبکه، امکان کنترل بهتر و موثرتر کسب و کار برای مدیریت فراهم می شود.
  • قابلیت اتصال به وسایل دیجیتال، بازیابی خودکار سیستم و پرهیز از اتلاف وقت از جمله مهمترین مزایای استفاده از این سیستم صوتی به شمار می روند.

آشنایی با انواع اسپیکر تحت شبکه از لحاظ نحوه نصب

سیستم پیجینگ تحت شبکه یکی از بهترین راه های ارتباطی جهت انتقال صدا بوده که این کار را با استفاده از تجهیزاتی نظیر: آمپلی فایر، اینترکام، میکروفون و سرور مانیتورینگ انجام می دهد. اسپیکرهای تحت شبکه یکی از مهمترین تجهیزات این سیستم بوده که از لحاظ شکل ظاهری و نحوه نصب به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند.

سیستم صوتی مبتنی بر شبکه چه تفاوتی با سیستم صوتی آنالوگ دارد
سیستم صوتی مبتنی بر شبکه چه تفاوتی با سیستم صوتی آنالوگ دارد

· اسپیکر سقفی ویپ

  • قابل استفاده در سالن ها و فضاهایی با ارتفاع سقف بالای ۳ متر
  • دارای حداکثر توان خروجی ۵ و ۱۰ وات
  • مناسب برای محیط هایی  با مساحت تحت پوشش ۲۰ الی ۶۰ متر مربع
  • رعایت حداکثر فاصله بلندگوها از یکدیگر بین ۸ الی ۱۰ متر در فضاهای مستطیلی شکل

· اسپیکر ستونی ویپ

  • ارائه شده در دو نوع Outdoor و Indoor
  • مناسب برای فضاهای گسترده و شلوغ
  • دارای عملکرد مناسب در فضاهای پر رفت و آمد با نویز بالا
  • مناسب برای محیط هایی با مساحت تحت پوشش ۵۰ الی ۱۵۰ متر مربع
  • رعایت حداکثر فاصله بلندگوها از یکدیگر بین ۱۰ الی ۱۵ متر

· اسپیکر شیپوری ویپ

  • قابل استفاده در فضاهای باز با نویز بالا
  • برخورداری از یک درایور فشرده سازی صدا جهت انتقال سیگنال های صوتی از طریق دیاگرام فلزی کوچک در شیپور
  • دارای طراحی منحصر به فرد جهت انتقال بیشتر صدا در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد
  • برخورداری از توان بالا جهت پرتاب صدا در محیط های پر نویز نظیر: کارخانه ها و…
  • قابل استفاده در محیط های مرطوب
  • دارای حداکثر توان خروجی ۳۰ الی ۵۰ وات

سیستم صوتی مبتنی بر شبکه چه تفاوتی با سیستم صوتی آنالوگ دارد؟ 

سیستم صوتی مبتنی بر شبکه از لحاظ زیرساخت تفاوت های قابل ملاحظه ای با سیستم صوتی آنالوگ دارد. کابل کشی در سیستم صوتی آنالوگ از نوع سیم مسی بوده که از آمپلی فایر با توان های مختلف جهت تغذیه بلندگوها استفاده می شود. آن چیزی که مهم است این بوده که توان آمپلی فایرها باید بر اساس مجموع توان بلندگوها در نظر گرفته شوند.

سیستم صوتی مبتنی بر شبکه بر اساس کابل کشی کل شبکه بوده و به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده از آمپلی فایرهای مستقل جهت تقویت صدا نیست. سازمان ها و ارگان های مختلف جهت تبدیل سیستم پیجینگ خود به سیستم IP می توانند از آمپلی فایرهای تحت شبکه استفاده نمایند. استفاده آسان، کاهش کابل کشی، امکان اتصال به خطوط تلفن شهری، قابلیت اتصال به تلفن های رومیزی از جمله مهمترین مزایای استفاده از سیستم صوتی تحت شبکه به شمار می روند.

خرید تجهیزات سیستم صوتی مبتنی بر شبکه

امروزه استفاده از تجهیزات سیستم صوتی مبتنی بر شبکه در سازمان ها، ادارات، ارگان های دولتی و حتی اماکن عمومی بسیار رواج دارد. اکثر وسایل صوتی که در اطراف خود میبینیم، تحت نظر این سیستم کار می کنند. مدیران سازمان ها و شرکت ها با استفاده از سیستم های صوتی مبتنی بر شبکه و جایگزین کردن آنها با سیستم های قدیمی می توانند کسب و کار خود را مدیریت و کنترل نمایند.

اسپیکر تحت شبکه یکی از مهمترین تجهیزات جهت به اشتراک گذاری سیگنال های صوتی دیجیتال می باشد. امروزه از این محصول در بسیاری از مکان های مختلف اداری، آموزشی و شهری استفاده می شود. اسپیکرهای تحت شبکه در مدل ها و برندهای متنوعی تولید و در بازار به فروش می رسند. سریر ویپ، یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید تجهیزاتی نظیر: انواع سیستم های صوتی و سیستم های پیجینگ تحت شبکه می باشد. از جمله محصولات تولید شده در شرکت سریر ویپ می توان به مرکز تلفن تحت شبکه، سیستم اطفای حریق تحت شبکه، انواع بلندگوهای تحت شبکه، انواع اینترکام های IP و… اشاره نمود.

با استفاده از محصولات این شرکت می توانید از خدمات ویژه ای بهره مند گردید. اگر تصمیم به خرید اسپیکرهای باکیفیت تحت شبکه و انواع سیستم های صوتی را دارید، توصیه ما به شما استفاده از خدمات شرکت سریر ویپ می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این سایت سریر ویپ مراجعه نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا