اجتماعی

قالیباف شایعات جلوگیری مجلس از قانون حجاب را تکذیب کرد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده همدان و فامنین تأکید کرد: اینکه بعضی از عزیزان بیان می‌کنند که مجلس و یا تاکید می‌کنند که رئیس مجلس با بررسی عفاف و حجاب مخالف است، کذب محض است

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمدحسین فلاحی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: دیشب در فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع عفاف و حجاب وجود داشت و ایشان نظر صریح خود را فرمودند و برای سران قوا اتمام حجت شد.

همچنین در مورد فضای مجازی نیز صحبت کردند و در مورد این دو نکته نیز مجلس مورد سوال قرار گرفته است و آنچه که در رسانه‌ها آمده است این است که مجلس جلوی قانون عفاف و حجاب را گرفته است.

همچنین قانون فضای مجازی نیز مطالبه چندساله رهبری است و چرا این موضوع در دستورکار قرار نمی‌گیرد، همچنین این موضوع مطالبه چندساله قشر متدین و انقلابی است.

قالیباف در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: مجلس کجا جلوی قانون حجاب و عفاف را گرفته است؟ این حرف از اساس کذب بوده و مجلس از قبل اعلام آمادگی کرده است و در گزارش کمیسیون فرهنگی که در صحن علنی مجلس در خصوص عملکرد دستگاه‌ها در حوزه ایجابی و سلبی قرائت شد، مشخص گردید که حداقل ۳۲ دستگاه در این حوزه کوتاهی انجام داده اند و همانجا مجلس اعلام آمادگی کرد که اگر هر خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد چه با لایحه دولت و چه با لایحه قوه قضائیه خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: اگر این حرف را کسی زده، صحت ندارد و من این حرف را تکذیب می‌کنم. همچنین دیروز نیز به طور روشن در نطق پیش از دستور در ارتباط با بحث حجاب به طور شفاف موضع خود را مطرح کردیم و هیچ جای ابهامی وجود ندارد و این وظیفه ما است.

ضمنا رئیس کمیسیون فرهنگی مصوبات شورا‌های بالادستی یعنی شورای انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی و شورای امنیت کشور را مطالعه کرده اند و من شخصا این مصوبات را به ایشان دادم و وظیفه ما این است که اگر موضوعی آمد آن را بررسی کنیم و اکنون نیز آماده هستیم.

از این رو اینکه بعضی از عزیزان در تریبون‌ها اینگونه بیان می‌کنند که مجلس و یا تاکید می‌کنند که رئیس مجلس با بررسی عفاف و حجاب مخالف است، کذب محض است و این موضوع را روشن و شفاف می‌گویم.

به نقل از: خانه ملت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا