اقتصادی

افزایش قیمت مرغ از امروز عملیاتی می شود

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در خصوص بحث مرغ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نهایتا ۱۵ درصد افزایش قیمت در هر کیلوگرم مرغ اعمال شود و با قیمت ۷۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. افزایش قیمت ها از امروز ۱۲ اردیبهشت عملیاتی می شود.

به گزارش روند بازار به نقل از همشهری آنلاین، با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید ظرف چند ماه گذشته، قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان حداکثر ۷۳ هزار تومان با ‌شرط ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در طول یک سال تعیین شده است. دامنه قیمت جوجه یکروزه نیز بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ برای تحویل به مرغداران معین شده است. گرچه قیمت مصوب در بازار مرغ افزایش ۱۵ درصدی داشته است اما مرغ هنوز در بازار کم است و در فروشگاه ها مرغ کمیاب است و با قیمت های ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ گفت: تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ را به بخش خصوصی و تشکل های خصوصی واگذار کردیم و از آنجا که این همکاری بین دولت و بخش خصوصی هست قول دادند که با قیمت های نازل کالای خود را وارد بازار کنند. در خصوص بحث مرغ آنالیزی که خود انجمن انجام داد مورد بررسی در کارگروه تنظیم بازار وزارتخانه انجام شد و در نهایت به نتیجه رسیدیم که نهایتا ۱۵ درصد افزایش قیمت در هر کیلوگرم مرغ اعمال شود و با قیمت ۷۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. افزایش قیمت ها از امروز ۱۲ اردیبهشت عملیاتی می شود و با کسانی که بالاتر از این قیمت مرغ را به فروش برسانند برخورد تعزیراتی می شود.

امراللهی در خصوص کمبود مرغ در بازار هم عنوان کرد: ایام کمبود مرغ در حال اتمام است. با توجه به اینکه تولید جوجه یکروزه ما در اواخر بهمن ماه و اوایل اسفند دچار مشکل شده بود، موجب شد تا با کاهش تولید در دو هفته گذشته با کمبود مرغ در بازار مواجه شویم که ضمن عذرخواهی از مردم عزیز بابت کوتاهی ما، با برنامه ریزی که کردیم شیب تولید از روز گذشته رونق گرفته است و تا دو هفته آینده بازار مرغ به ثبات می رسد.

وی در خصوص بازار تخم مرغ نیز گفت: هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۴۷۳۰۰ تومان است که در نهایت کیلویی ۵۶ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: تمام تلاش ما حمایت از تولید داخل است لذا با توجه به برنامه ریزی و گفت و گوهایی که با تشکل ها و انجمن ها داریم تلاش می کنیم تا هر چه زودتر بازار را به ثبات قیمت برسانیم.

امراللهی در خصوص مرغ منجمد نیز گفت: مرغ منجمد فعلا با همان قیمت ۴۵ هزار تومان در هر کیلوگرم در حال توزیع است و فعلا افزایش قیمتی در این خصوص اعمال نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا