اجتماعی

امید به زندگی ایرانیان ۷۵ تا ۸۰ سال شد

معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت گفت: امید به زندگی و طول عمر در بین شهروندان ایرانی در مقایسه با سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، یونس پناهی روز یکشنبه در نخستین کنگره پژوهش و فناوری دانشجویان شمال کشور در دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این که، یکی از پیشرفت های چشمگیر ایران در حوزه بهداشت و درمان افزایش امید به زندگی از۶۰ سال به سن ۷۵ تا ۸۰ سال است، گفت:افزایش امید به زندگی در ایران نشان از آن دارد که جمعیت ایران رو به پیری است و طرح جوانی جمعیت را باید جدی بگیریم.

وی ادامه داد: رشد جمعیت در شمال کشور وضعیت خوبی ندارد و جوانی جمعیت در استان‌های شمالی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و این آمار قابل قبول نیست.

یک هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعال است

معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ما در حوزه تحقیقات و پژوهش جایگاه مطلوبی دارد و یک هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعال هستند.

پناهی افزود: همچنین در کشور ۶۹ پژوهشکده سلامت فعال می باشد و ۴۶۵ مجله تحقیقاتی در کشور به چاپ می‌رسد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر دانشجوی ما باید در تولید علم و دانش نقش آفرین باشد و تنها مصرف کننده علم نباشند.

وی با اشاره به اینکه ما باید در کشور علم و دانش را به ثروت تبدیل کنیم، بیان داشت: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که کشور ما دارای دانشکده داروسازی باشد اما دارو را وارد کنیم و از طرف دیگر دانشکده شیمی داشته باشیم اما مواد اولیه را از خارج تامین کنیم.

علم و دانش در راستای حل مشکل مردم

معاون وزیر بهداشت گفت : تمام تحقیقات علمی و پژوهشی کشور باید به سمتی سوق داده شود که در راستای حل مشکل مردم باشد.

وی ادامه داد: در دانشگاه نسل چهارم برای مردم و حل مشکلات آنها اهمیت زیادی قائل هستند و ما هم باید در راستای تحقق دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: تمام تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که علم را متناسب با زمان خودش بیاموزیم و در حال حاضر باید در راستای علوم جدید همانند هوش مصنوعی و ژن درمانی حرکت کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا