کسب و کار

انواع پیکسل و محبوب ترین پیکسل ها (بج سینه)

پیکسل یکی از اکسسوری‌های جذاب و دوست‌داشتنی در بین جوانان و نوجوانان است. چاپ پیکسل کار سختی نیست و با داشتن یک دستگاه ساده چاپ می‌توان انواع مختلفی از پیکسل‌های رنگی و جذاب را تولید کرد.

انواع پیکسل و محبوب ترین پیکسل ها

پیکسل یکی از اکسسوری‌های جذاب و دوست‌داشتنی در بین جوانان و نوجوانان است. چاپ پیکسل کار سختی نیست و با داشتن یک دستگاه ساده چاپ می‌توان انواع مختلفی از پیکسل‌های رنگی و جذاب را تولید کرد. پیکسل همان اکسسوری کوچکی است که اغلب با سنجاق یا گیره بر روی کیف و لباس وصل می‌شود. انواع دیگری از پیکسل هم وجود دارند که آهنربا دارند و به آن‌ها پیکسل آهنربایی گفته می‌شود.

جنس پیکسل معمولاً فلزی است؛ اما انواع دیگری نیز وجود دارند که ممکن است پلاستیکی یا حتی چوبی باشند. بسته به کاربرد پیکسل جنس آن متفاوت است و درعین‌حال جنس طرح روی پیکسل نیز متفاوت خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم انواع پیکسل را به شما عزیزان معرفی کرده و روش چاپ پیکسل را بیاموزیم. با ما باشید.

معرفی انواع پیکسل (بج سینه)

پیکسل‌ها انواع مختلفی چه از لحاظ پین و قفل، چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ جنس دارند. در این قسمت سعی می‌کنیم محبوب‌ترین این انواع را برای شما معرفی کنیم.

پیکسل قفل سوزنی یا سنجاقی

این نوع پیکسل به این دلیل که از همه انواع پیکسل ها محبوب‌تر و شناخته‌شده‌‌تر است در اول لیست معرفی قرار می‌گیرد. این نوع محصول با استفاده از یک قفل سنجاق مانند بر روی لباس یا کیف یا هر جنس پارچه متصل می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید این پیکسل از لحاظ پین، خودش انواعی دارد که متناسب با نوع و ضخامت پارچه‌ای که قرار است به آن متصل شود فرق می‌کند.

بعضی از این پیکسل‌ها قفل ظریف و سوزنی دارند که مناسب برای پارچه‌های ظریف و نازک است.

نوع دیگر پیکسل سنجاقی یک قفل مانند سنجاق ضخیم دارد که برای پارچه‌‌های ضخیم‌تر مانند کیف یا حتی کفش مناسب است. چاپ پیکسل سوزنی می‌تواند پارچه‌ای یا کاغذی باشد.

پیکسل قفل مغناطیسی

این نوع پیکسل را آهنربایی هم می‌گویند. احتمالاً همه شما یکی از این پیکسل‌ها را بر روی درب یخچال یا کابینت‌های منزلتان دیده‌اید. البته پیکسل مغناطیسی برای لباس به‌ویژه فرم‌های کاری یا مدرسه هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

در قسمت پشتی آن‌ها یک آهنربای مناسب نصب شده است و به‌راحتی متصل می‌شود. چاپ پیکسل آهنربایی هم می‌تواند متفاوت باشد. پیکسل مغناظیسی به جهت سهولت کاربری و طول عمر نسبتا بالا دومین پیکسل محبوب در بین جوانان و نوجوانان است.

پیکسل قفل مغناطیسی

پیکسل قفل پروانه‌ای

معمولاً این پیکسل‌ها را با عنوان پیکسل نظامی هم می‌شناسند. این پیکسل دو شاخک پروانه‌ای فلزی دارند که با فشار آن‌ها بر روی لباس قفل می‌شوند. اگرچه از لحاظ محکم بودن کاملاً قابل‌اعتماد هستند؛ اما ممکن است گاهی فشارهایی که چین‌های لباس بر روی آن وارد می‌کنند باعث باز شدن یکی از شاخک‌ها شود.

این پیکسل بیشتر برای نظامیان و برای اینکه درجات و مراتب آن‌ها مشخص شود استفاده می‌شود. چاپ پیکسل پروانه‌ای ممکن است ساده یا حتی با نقوش برجسته باشد

کاربردهای پیکسل (بج سینه)

همان‌طور که در قسمت قبل دیدیم انواع مختلفی از پیکسل چه از لحاظ چاپ و چه از لحاظ شکل ظاهری و جنس در بازار موجود هستند. اگرچه ما پیکسل را با همان سوزنی می‌شناسیم؛ اما متوجه شدیم که پیکسل انواع دیگری نیز دارد که دارای کاربردهای مختلفی هستند. در زیر به تعدادی از کاربردهای پیکسل اشاره می‌کنیم.

  1. پیکسل‌ها در بیشترین کاربردشان به‌عنوان یک اکسسوری جذاب بر روی لباس و کیف متصل می‌شوند.
  2. بعضی از پیکسل‌ها برای درجات نظامی در لباس‌های نظامی کاربرد دارند.
  3. بعضی از پیکسل‌ها برای معرفی یک برند بر روی لباس پرسنل متصل می‌شود.
  4. دیگر کاربرد پیکسل که درگذشته بسیار فراگیر بوده است در مبارزات سیاسی و جنبش‌های اجتماعی به‌عنوان یک نماد کاربرد داشته است.
  5. همان‌طور که در متن نیز اشاره کردیم، پیکسل‌های مغناطیسی را می‌توان بر روی لوازم منزل مانند یخچال، کابینت و کمد هم متصل کرد.
  6. می‌توان پیکسل را به‌عنوان یک گیف تبلیغاتی به مردم داد.
کاربردهای پیکسل (بج سینه)

چاپ پیکسل چگونه انجام می‌شود؟

چاپ پیکسل کار دشواری نیست. معمولاً پیکسل را با استفاده از دستگاهی به نام پیکسل زن تولید می‌کنند. برای شروع ساخت پیکسل باید قالب‌ها را آماده کنیم. قالب می‌تواند دایره‌ای، مستطیلی یا حتی بیضی باشد. بیشترین قالب مورداستفاده در ساخت پیکسل، دایره‌ای است. بعد از قالب زدن نوبت به طراحی و چاپ طرح پیکسل می‌رسد.

گفتیم انواع مختلفی از چاپ بر روی پیکسل وجود دارد. پیکسل‌ها بیشتر چاپ کاغذی دارند و طرح را بر روی یک کاغذ گلاسه می‌زنند و متناسب با اندازه قالب برش می‌زنند. بعد از اینکه از طرح به‌اندازه کافی کپی گرفته شد بر روی قالب پیکسل پرس می‌شود. چاپ پیکسل پارچه ‌ای هم روشی مشابه به نوع کاغذی دارد منتها طرح را بر روی پارچه می‌زنند. روش‌های زدن طرح بر روی پارچه با کاغذ گلاسه کمی تفاوت دارد و ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد.

نکات مهم انتخاب پیکسل

اگر می‌خواهید برای خود پیکسل بخرید باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید از پیکسل خود زمان بیشتری استفاده کنید و از خراب‌شدن آن جلوگیری کنید. در این بخش به این نکات اشاره کرده‌ایم.

  • اولین نکته و شاید مهم‌ترین نکته آن است که هنگام خرید پیکسل به جنس لباس و مقاومت قفل پیکسل توجه کنید. انتخاب اشتباه ممکن است باعث شکستن پیکسل یا خرابی پارچه لباستان شود.
  • چاپ پیکسل را بر اساس کاربردی که دارد انتخاب کنید. مثلاً اگر قصد دارید از آن به‌عنوان یک ابزار برندینگ استفاده کنید باید چاپ و طرح معرف برند شما باشد.
  • به جنس پیکسل هم توجه کنید بعضی از پیکسل‌ها در برابر سایش مقاومت کمتری دارند و نباید بر روی لباس‌هایی قرار گیرند که بیشتر در معرض سایش هستند؛ مثلاً پیکسل پارچه‌ای بیشتر احتمال پارگی و خرابی دارد.
انواع پیکسل و محبوب ترین پیکسل ها (بج سینه)

جمع‌بندی

پیکسل اغلب به‌عنوان یک اکسسوری جذاب شناخته می‌شود. ما بیشتر پیکسل را با مصارف زیبایی‌شناختی آن می‌شناسیم و کمتر به کاربردهای دیگر آن توجه می‌کنیم. خوب است بدانید که پیکسل در گذشته بیشتر به‌عنوان یک نماد مبارزاتی و انقلابی شناخته می‌شده و به جز آن در تمام زمان‌ها از آن در پوشش نظامیان یا کارمندان خاص و حتی در مصارف تبلیغاتی هم استفاده شده است.

چاپ پیکسل می‌تواند بر اساس سلیقه متفاوت باشد. انواع متفاوتی از طرح‌ها بسته به کاربرد پیکسل وجود دارند. همچنین جنس چاپ نیز ممکن است کاغذی یا پارچه‌ای یا حتی نقش‌برجسته باشد. علاوه بر کاربرد پیکسل سلیقه هم در انتخاب آن مهم است.

انواع پیکسل های قابل چاپ:

 پیکسل سوزنی

پیکسل سوزنی یا بج سوزنی (Pin Button) وسیله ای بسیار زیبا و جذاب بوده که شما می‌توانید آن را به وسیله‌ی سوزنی که در قسمت فلزی پشت آن قرار دارد، به لباس، کیف و … متصل کنید.

کاربردهای پیکسل سوزنی

اخیرا استفاده از پیکسل‌های سوزنی در بین افراد مختلف جامعه و حتی کودکان رواج بسیاری یافته است؛ که دلیل آن جذاب و زیبا بودن و همچنین قیمت بسیار مناسب این وسیله می‌باشد. از کاربردهای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ روی پیکسل با برند و لوگوی خود و استفاده از آن در نمایشگاه‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی، و … . ضمنا می‌توان پیکسل سوزنی با برند خود را به مشتریان نمایشگاهی خود هدیه داد که مطمئنا ماندگاری زیادی خواهد داشت.
  • طرفداری از برند، تیم و یا شخصیت محبوب خود با استفاده از چاپ عکس و یا لوگوی آن‌ها روی پیکسل.
  • استفاده از پیکسل به عنوان هدیه‌های مناسبتی. مثل هدیه تولد، هدیه‌ مناسبت‌های ملی و مذهبی، بزرگداشت افراد برجسته و مشاهیر و … .
  • استفاده از پیکسل به عنوان جایزه به کودکان مثلا با لوگوی یا شخصیت‌های کارتونی محبوب.

شکل‌ها و سایزهای مختلف پیکسل

پیکسل در شکل‌های دایره‌ای، مربع و مستطیل وجود دارد. اما پیکسل‌های مربع و مستطیل به هیچ وجه به محبوبیت پیکسل‌های دایره‌ای نرسیده‌اند.

ما در وب سرویس چاپ آنلاین تیک پرینت، پیکسل سورنی دایره‌ای را در سایزهای مختلف ارائه می‌دهیم: ۳۷ میلی متری، ۴۴ میلی متری، ۵۰ میلی متری و ۵۸ میلی متری. نرمال‌ترین سایز این نوع پیکسل سایز ۴۴ میلی‌متری است.

پیکسل آهنربایی

پیکسل آهنربایی با توجه به قسمت آهنربایی یا مگنتی که در قسمت پشت آن قرار دارد کاربردهای بسیار زیاد و جذابی دارد و شما می‌توانید در قسمت‌ها و مکان‌های مختلف از آن استفاده نمایید.

پیکسل آهنربایی در سایزهای زیر قابل ارائه می‌باشد:

  • سایز ۳۷ میلی متری
  • سایز ۴۴ میلی متری
  • سایز ۵۰ میلی متری
  • سایز ۵۸ میلی متری

پروسه چاپ پیکسل آهنربایی ۳ روز کاری است.

پیکسل پارچه‌ای 

چاپ آنلاین پیکسل پارچه‌ای یکی از خدماتی است که شما می‌توانید در وبسایت تیک پرینت از آن بهره ببرید. سایز ۴۴ میلی متری سایز مرسوم و استاندارد برای چاپ پیکسل بوده و اغلب پیکسل‌ها در این سایز قابل چاپ می‌باشند. پیکسل پارچه‌ای نیز در این سایز قابل چاپ است. جنس پارچه استفاده شده در چاپ پیکسل پارچه‌ای، مخمل می‌باشد.

پیکسل پارچه‌ای مانند پیکسل سوزنی می‌باشد با این تفاوت که چاپ طرح آن روی پارچه مخمل انجام می‌گیرد. استفاده از بروزترین دستگاه‌های چاپ و چاپ مستقیم روی پارچه از مهمترین دلایل کیفیت چاپ بسیار عالی پیکسل‌های پارچه‌ای در تیک پرینت می‌باشد.

منبع :

تیک پرینت

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا