کسب و کار

انواع چاپ لیبل +قیمت [سفارش آنلاین]

برچسب‌های ظریف و جذابی که بر روی بسته‌بندی محصولات و کالاهای مختلف قرار می‌گیرند به لیبل (Label) معروف هستند. لیبل‌ها تاثیر غیرقابل انکاری در برندسازی و هویت کسب و کار شما دارند. این برچسب‌ها که به اشکال و انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، می‌توانند به صورت بسیار موثری زمینه کاری شما و محصولات و خدماتتان را به مشتریان معرفی کنند. اگر به دنبال برندینگ و ساختن یک شناسنامه خاص برای محصولاتتان هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از لیبل را به هیچ عنوان نادیده نگیرید. در ادامه با انواع چاپ لیبل و کاربردهای هریک از آن‌ها آشنا خواهیم شد. اما یکی از بهترین انواع لیبل، لیبل ژله ای و چاپ پلی کربنات است که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت سرپ لنسر مراجعه کنید.

لیبل چیست؟

لیبل در واقع برچسبی اطلاعاتی بوده که حاوی پیام چاپ‌شده‌ای است. این پیام اطلاعات مهمی را درباره محصول، مانند محتویات آن و یا دستورالعمل استفاده از آن را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. به این فرایند لیبل‌گذاری نیز گفته می‌شود. به کمک برچسب می‌توان به شناسایی محصول و ارائه اطلاعات لازم در خصوص صنعت و خود محصول کمک کرد. لیبل‌ها را می‌توان در زیرمجموعه دسته‌بندی قرار داد. آن‌ها بر انتقال و معرفی برند تجاری، محصول و اطلاعات مربوط به صنعت تأثیر بسیار زیادی می‌گذارند.
اطلاعاتی که توسط لیبل‌ها به مشتریان انتقال پیدا می‌کند یا به‌عنوان بخشی از خود محصول است و یا به‌عنوان بخشی از بسته‌بندی. برای مثال، لیبل‌های برخی از محصولات مانند چیپس، نوشابه و … بخشی از بسته‌بندی آن‌ها را تشکیل می‌دهند. این اطلاعات بر روی بسته‌بندی چاپ شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. اما در برخی دیگر از محصولات مانند کفش، لیبل‌ها بر روی خود محصول حک می‌شوند. حتی ممکن است شما برخی از لیبل‌ها را به‌عنوان برچسب‌های اضافی چسبیده به محصول مشاهده کنید که به‌خودی‌خود، بخشی از محصول و یا بسته‌بندی را تشکیل نمی‌دهند.

چاپ لیبل و ویژگی‌های آن

هر محصول و کالایی برای اینکه بتواند به درستی به مشتریان ارائه شود، نیازمند هویت‌سازی است. شما بایستی برای معرفی بهتر محصولات و خدماتتان به مشتریان، برای هرکدام شناسنامه‌ای در نظر بگیرید که شامل اطلاعات، ویژگی‌ها و موارد مصرف آن است. این شناسنامه و هویت را می‌توان به وسیله لیبل‌ها به مشتریان عرضه کرد. چاپ لیبل از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع چاپ در بازار است که بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و کارخانجات تولیدی از آن برای محصولات خود استفاده می‌کنند.

این لیبل به تنهایی می‌تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده و در کوتاه‌ترین زمان، اطلاعات موردنیاز آن‌ها را درخصوص محصولات در اختیارشان قرار دهد. احتمالا با کمی دقت می‌توانید انواع چاپ لیبل را بر روی محصولاتی که روزانه خریداری می‌کنید، مشاهده کنید. لیبل را می‌توان بر روی بسته‌بندی انواع مواد غذایی، مواد بهداشتی، وسایل آرایشی، داروها، وسایل کاربردی و…مشاهده کرد. هر لیبل بسته به نوع محصول، دارای اطلاعات منحصر به فرد و خاصی است. از جمله اطلاعاتی که بر روی لیبل‌ها به چاپ می‌رسد می‌توان به برند سازنده، تاریخ تولید و انقضای محصول، قیمت محصول، روش مصرف، اطلاعات تماس، آدرس و…اشاره کرد. قطعا ارائه این اطلاعات بیانگر کیفیت و اعتبار یک محصول بوده و نقش مهمی در افزایش اعتماد و اطمینان مشتریان دارد.

types-of-label-printing-products

انواع چاپ لیبل

لیبل‌ها از نظر طراحی و کاربرد بسیار گسترده و متنوع هستند. به گونه‌ای که می‌توان برای هر شرکتی، لیبل مخصوص به آن را تولید کرد. هر کسب و کار با توجه به نوع فعالیتی که دارد و محصولاتی که ارائه می‌کند به لیبل منحصر به فرد و خاصی نیاز دارد. ما در بازار، باتوجه به نوع محصولات، خدمات و زمینه کاری مشاغل، انواع مختلفی از چاپ لیبل را مشاهده می‌کنیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با انواع چاپ لیبل به برخی از پرطرفدارترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

امروزه در سراسر دنیا، صنایع مختلف این حقیقت را پذیرفته اند که هر چند طراحی محصولات آنها، با کیفیت خوبی ارائه شود میتوانند فروش بیشتری داشته باشند. به این منظور اهمیت طراحی لیبل افزایش مییابد. طراحی لیبل به دلایل مختلف میتواند برای افراد عادی پیچیده و سخت باشد. لذا برای ساده تر کردن این فرآیند، ابتدا برخی از این عناصر طراحی اغلب توسط مشتری ارائه خواهد شد. باقی کار توسط خود طراح انجام خواهد شد. کار اگر دست یک طراح کار بلد باشد؛ به راحتی میتوان خاطر جمع شد که نتیجه کار خوش است. این راهنما به شما کمک میکند تا به طراحی لیبل تسلط بابید و بهترین خروجی از کار داشته باشید.

چاپ لیبل کاغذی

می‌توان گفت تقریبا همه ما با لیبل‌های کاغذی آشنا هستیم. چاپ لیبل کاغذی تقاضای زیادی در بازار دارد. این نوع چاپ لیبل بسیار محبوب و پرطرفدار است و برای تولید آن از کاغذهای براق و بدون روکش استفاده می‌شود. این لیبل ها، قدرت چسبندگی فوق العاده بالایی دارند و از همین رو می‌توان انواع آن را بر روی سطوح چوبی، پلاستیکی و شیشه‌ای به راحتی چسباند.

jelly-label-1024x626

چاپ لیبل ژله ای‌

اگر برای کسب و کارتان برچسبی نیاز دارید که لوگوی شرکت شما را از بین رقبا متمایز کند. برچسبی که ابدی باشد و به راحتی کنده نشود! یکی از بهترین گزینه های شما میتواند برچسب های ژله ای باشند. آیا تجهیزات، وسایل، ابزارآلات، محصولات یا ماشین آلات شما در محیط های بیرونی استفاده میشود؟ اگر چنین است لیبلهای ژله ای انتخابی بی بدیل هستند. زیرا با جنسی که دارد در همه محیط ها مقاوم است. توصیف لیبل ژله ای در یک جمله میتواند ” برچسبی با جلوه خاص، ظاهر جذاب و لیبلی ابدی بدون محدودیت رنگ یا شکل” باشد.

لیبل ژله ای (Dome Label) برچسبی است یک لایه رزین بر روی خود دارد. همانطور که قبلا گفته شد این نوع برچسب ها جلوه خاصی با رنگهای دلخواه شما به محصولتان میدهد. این ویژگی به طور قطع بر کیفیت ظاهری محصول شما تاثیر زیادی خواهد داشت. برچسب ژله ای آرم یا لوگو، اسم برند شما یا هر چیز دیگری میتواند باشد.

این نوع لیبل تا به حال در بازار کار با اسامی مختلفی از جمله لیبل پلی اورتان، لیبل ژلاتینی، لیبل کریستالی، لیبل برجسته، برچسب پلی استر نرم، لیبل سه بعدی و ۳D LC شناخته شده است. از ویژگی های بارز این نوع لیبل، بازار کار عظیمش است. به طوری که تقریبا در تمام صنایع تولیدی کاربرد دارد و تاثیر زیادی در شکیل سازی برند، طراحی لوگو و تولید کنندگان داشته است.

چاپ لیبل یووی (UV)

بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع برای برچسب محصولات خود از چاپ لیبل یووی استفاده می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت این نوع چاپ لیبل، مقرون به صرفه بودن آن است که برای محصولات صنعتی و تولیدات با حجم انبوه بهترین گزینه و انتخاب است. از نکات مثبت دیگر این نوع چاپ می‌توان به سریع آماده شدن آن اشاره کرد. در واقع شما بعد از سفارش لیبل یووی، می‌توانید آن را بعد از یک روز تحویل بگیرید. تنوع رنگ و سایز نیز در این لیبل بسیار بالاست و مشتریان می‌توانند متناسب با سلیقه و زمینه کاری خود، طراحی‌های متفاوتی از آن را سفارش دهند. علت نامگذاری این لیبل هم به این خاطر است که در مراحل ساخت لیبل، از یک روکش شفاف یووی روی آن استفاده می‌شود که مقاومت لیبل را افزایش داده و از رنگ‌های برچسب حفاظت می‌کند.

لیبل-پلی-کربنات

چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات یا لیبل‌ پلی کربنات یا چاپ پنل پلی کربنات یکی از انواع چاپ لیبل‌های صنعتی میباشد. در واقع لیبلی است که بر روی پنل و صفحه کلید دستگاه‌ ها نصب می‌شود. یه طور کلی پلی کربنات متریالی پلیمری می‌باشد. همچنین جز متریال های مورد استفاده در چاپ دیجیتال و چاپ مستقیم در دستگاه فلت بد است. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع لیبل، ایجاد روکش برای کلیدها و LCD ها برای انواع دستگاه های سنگین الکترونیکی می‌باشد. لیبلهای پلی کربنات محافظ خوبی برای متریال فلز دستگاه در برابر رطوبت و دیگر عوامل خارجی می‌باشند. به طور کلی پلی کربنات‌ به صورت ورق و رول در فیلمهای شفاف، مات و بافت دار موجود هستند. چاپ آن میتواند در ابعاد و ضخامت متفاوت انجام شود.

کاربرد چاپ لیبل‌ پلی کربنات یا بعبارتی چاپ روی پلی کربنات برای کارگاه‌ها و شرکت‌هایی میباشد که انواع دستگاه‌های صنعتی و الکترونیکی را تولید کرده اند. به‌ همین منظور برای قابل استفاده شدن دستگاه توسط کاربر، نیاز به یک برچسب راهنما روی صفحه کلید دارند. علاوه‌ بر‌ این موضوع، نه تنها لیبل‌ های پلی کربنات به دستگاه‌های تولید داخل، ظاهر زیبا و شکیل خواهند داد. بلکه از دستگاه در برابر رطوبت و نور مخرب محافظت خواهد کرد. این نوع لیبل به دلیل متریال پلی کربنات که در ساختن آنها استفاده می‌شود؛ عمدتاٌ کاربرد صنعتی دارند. استحکام و بالایی دارند. در برابر کشیده شدن دست و سایش، کاملا مقاوم اند.

چاپ لیبل شبرنگ

ویژگی بارز این لیبل‌ها در نام آن‌ها نمایان است. لیبل‌هایی درخشان که قابلیت دیده شدن در تاریکی را دارند. این لیبل‌ها را به صورت چاپ دیجیتال و با رنگ‌بندی‌های بسیار متنوع تولید می‌کنند. از مزایای آن‌ها می‌توان به ضدآب بودن، ضد خش بودن، قدرت چسبندگی بالا و امکان هر نوع برش بدون محدودیت اشاره کرد.

چاپ لیبل سلفون مات و براق

در این نوع چاپ لیبل از یک روکش سلفونی بر روی محصول استفاده می‌شود که می‌تواند مات یا براق باشد. سلفون براق استفاده شده در این نوع چاپ از شفافیت و جلای خاصی برخوردار بوده و پوشش مناسبی برای افزایش دوام و مقاومت لیبل است. لیبل سلفون براق را می‌توان در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه کرد. در مقابل چاپ لیبل سلفون مات را داریم که برخلاف نوع براق، درخشندگی در آن مشاهده نمی‌شود اما همچنان دارای یک روکش سلفونی مقاوم برای محافظت از اطلاعات لیبل است.

چاپ لیبل شیشه‌ای

چاپ لیبل شیشه‌ای درخشان وآیینه‌ای است. درواقع پس زمینه آن مشخص بوده و از هر دو طرف نمایان است. لیبل شیشه‌ای به دو صورت خوانا و ناخوانا تولید می‌شود. از لیبل‌های شیشه‌ای خوانا بعنوان برچسب ظروف شیشه‌ای و شفاف استفاده می‌شود که محتوی درون ظرف را نشان داده و مانعی بر سر راه آن نیست. در مقابل چاپ لیبل شیشه‌ای ناخوانا هم وجود دارد که بایستی پشت شیشه‌هایی همچون شیشه خودرو چسبانده شود. لیبل شیشه‌ای در اشکال مختلف مستطیلی، دایره ای، مربعی و بیضی به بازار عرضه می‌شوند. از کاربردهای آن‌ها می‌توان به برچسب ظروف شیشه ای، انواع بطری، برچسب پلمپ، برچسب خودرو و…اشاره کرد. چاپ لیبل شیشه‌ای این قابلیت را دارد که در برابر رطوبت آسیبی ندیده و با استحکام و مقاومت بالا در محل موردنظر بچسبد.

چاپ لیبل پی وی سی (PVC)

در ساخت این لیبل‌ها از مواد و ترکیبات پی وی سی استفاده شده که تا حدودی به افزایش مقاومت لیبل کمک می‌کند. لیبل‌های پی وی سی را می‌توان در انواع شفاف و مات تهیه کرد. یکی از تمایزات لیبل‌های پی وی سی در مقایسه با لیبل‌های کاغذی مقاومت و دوام بیشتر آن‌ها در برابر خراش و پارگی است.

چاپ لیبل رولی

چاپ لیبل رولی به صورت یکپارچه و پشت سرهم انجام می‌شود. درواقع این لیبل‌ها به هم متصل هستند و به صورت رولی به بازار عرضه می‌شوند. دستگاه‌های تولید لیبل رولی برای استفاده راحت‌تر از برچسب ها، آن‌ها را پس از تولید در فواصل معین تا می‌زند. این برچسب‌ها بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند. از آن‌ها می‌توان به عنوان برچسب مواد غذایی، تجهیزات خودروسازی، وسایل آرایشی و بهداشتی و…استفاده کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا