دانش و فناوری

اپل؛ لوازم جانبی چرمی آیفون و اپل واچ را کنار می‌گذارد

گزارش‌ها حاکی است که اپل می‌خواهد برای حمایت از محیط‌زیست، بندهای چرمی اپل واچ و کیس‌های چرمی آیفون را کنار بگذارد.

به گزارش روند بازار به نقل از دیجیاتو، چندی قبل در گزارشی گفته شد که اپل می‌خواهد کیس‌های چرمی سری آیفون ۱۵ را حذف کند. حالا امروز گزارشی تازه می‌گوید بندهای چرمی اپل واچ هم قرار است از رده خارج شوند. این تصمیمات احتمالاً به نفع محافظت از محیط‌زیست اتخاذ شده است.

«مارک گرمن» از بلومبرگ باور دارد که اپل علاوه بر کیس‌های چرمی سری آیفون ۱۵، می‌خواهد بندهای چرمی اپل واچ را کنار بگذارد و این تصمیم آینده همکاری آن‌ها با برند لوکس هرمس را زیر سؤال خواهد برد. او گواه این مسئله را پیشنهاد بندهای چرمی اپل واچ با تخفیف حداکثر ۹۰ درصدی به کارمندان خود این شرکت می‌داند. ارائه چنین تخفیف‌های سنگینی معمولاً نشان‌دهنده این است که اپل می‌خواهد انبارهای خود را تخلیه کند.

گرمن برای مثال به بندهای ۸۵۰ دلاری هرمس نظیر بند Noir Swift Leather Gourmette (Metal) Double Tuor اشاره می‌کند که حالا با تخفیف با قیمت ۸۵ دلار فروخته می‌شود. این خبرنگار در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «چندین وسیله جانبی دیگر مثل بسیاری از بندهای Solo Loop در رنگ‌های متنوع و داک شارژ مگ‌سیف نیز برای تخلیه انبارها مشمول تخفیف‌های سنگینی شده‌اند.»

چرا اپل احتمالاً لوازم جانبی چرمی خود را حذف می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل حذف لوازم جانبی چرمی می‌تواند مربوط به سیاست‌های محیط‌زیستی باشد، چرا که ردپای کربنی استفاده از چرم بسیار بالاست. با توجه به اینکه اپل همواره خود را از شرکت‌های پیشگام درزمینه محیط‌زیست معرفی کرده، منطقی است که بخواهند تولید بندها و کیس‌های چرمی را متوقف کنند.

ولی از طرفی، خیلی از مصرف‌کنندگان این محصولات چرمی را به‌خاطر کیفیتشان خریداری می‌کنند. بنابراین سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا این شرکت جایگزینی را برای این بندها و کیس‌ها معرفی خواهد کرد یا خیر. آیا باید منتظر چرم مصنوعی یا گیاهی باشیم؟

منبع آگاهی موسوم به Koustami اخیراً در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که کیس‌های جدید آیفون ۱۵ با چرم سازگار با محیط‌زیست در هشت رنگ روانه بازار می‌شوند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا