اقتصادی

رکوردشکنی طلا و سکه در بهمن ماه

اگرچه امروز هم قیمت در تمامی بازارها افزایشی است اما بهمن داغ بازارهای مالی در حالی که تمامی انواع سکه کانال عوض کردند و دلار نیز پنج پله بالا رفت به پایان رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در بهمن‌ماه قیمت دلار بازدهی ۱۲.۲۶ درصدی یک ماهه را ثبت کرد. در این میان بازارساز نتوانست قیمت‌ها را تعدیل کند و حتی تا آخرین ساعات معاملاتی واپسین روز بهمن‌ماه، قیمت در تمامی بازارها در حال رشد بود.

بازدهی بازارها در بهمن ماه

درخشش طلای ۱۸ عیار

در بهمن‌ماه قیمت طلا (۱۸ عیار) با رشد مواجه بود؛ به نحوی که از دو میلیون و ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای بازگشایی بازارها در بهمن‌ماه به دو میلیون و ۲۶۲ هزار تومان در سی‌ام همین ماه رسید. به این ترتیب طلای ۱۸ عیار بازدهی ۱۱.۲۵ درصدی را در یازدهمین ماه سال ثبت کرد.

بازدهی طلا و سکه در بهمن ماه

سکه و فتح کانال‌های جدید

انواع سکه در بهمن‌ماه سقف‌های جدیدی زدند و وارد کانال‌های تازه‌ای شدند. به این ترتیب بازار سکه در این ماه به طور کامل بازدهی مثبت ثبت کرد.

قیمت سکه امامی که معاملات این ماه را در رقم ۲۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان آغاز کرده بود، تا سی‌ام همین ماه به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و بازدهی ۲۱.۲ درصدی ثبت کرد.

سکه بهار آزادی هم که با قیمت ۲۲ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان، معاملات بهمن‌ماه را آغاز کرده بود تا سی‌ام بهمن‌ماه به ۲۶ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید و بازدهی ۲۱.۲ درصدی را ثبت کرد.

در همین حال قیمت نیم سکه هم در بهمن‌ماه با رشد مواجه بود و از قیمت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات این ماه رسید تا به این ترتیب به بازدهی ۱۲.۳ درصدی دست یابد.

گفتنی است قیمت ربع سکه هم با وجود تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار از طریق حراج ذخایر طلای کشور و عرضه بورسی این نوع سکه، با رشد مواجه بود و طی بهمن‌ماه بازدهی ۹.۴ درصدی ثبت کرد؛ به نحوی که از قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در واپسین روز این ماه رسید.

در آن سوی بازار اما قیمت سکه گرمی تنها یک درصد رشد داشت و از پنج میلیون تومان در ابتدای بهمن‌ماه به پنج میلیون و ۵۰ هزار تومان در پایان این ماه رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا