کسب و کار

بخاری تابشی چیست؟

نحوه تامین گرمایش سوله که عموما کاربری صنعتی یا ورزشی دارند یکی از دغدغه های صاحبان اینگونه فضا ها در فصل زمستان میباشد. روش تامین گرمایشی که اتلاف حرارتی پایین و مصرف بهینه با راندمان بالا داشته باشد موضوع اساسی و مهم میباشد. ما در مقاله سعی میکنیم بهترین روش تامین گرمایش فضا های بزرگ را به شما معرفی نماییم.

 انواع سیستم های تامین گرمایش

در روش‌های سنتی و قدیمی به منظور تامین گرمایش فضاهای بزرگ مانند گرمایش سوله از روش‌های جابجایی هوای گرم مانند بخاری صنعتی و موتورخانه های مرکزی استفاده میشد. با پیشرفت تکنولوژی استفاده از روش‌های انتقال حرارت تابشی گسترش روز افزون یافته است.  

  • تامین گرمایش با استفاده از بخاری صنعتی یا کارگاهی
  • تامین گرمایش با یونیت هیتر و موتورخانه مرکزی
  • ایجاد گرمایش سوله های صنعتی با بخاری تابشی

ایجاد گرمایش برای سوله با استفاده از بخاری صنعتی یا یونیت هیتر

یکی از رایج ترین روش تامین گرمایش در سال‌های گذشته و به طور سنتی، استفاده از بخاری های صنعتی میباشد. مصرف سوخت تامین گرمایش فضاهای بزرگ با استفاده از بخاری گاز یا گازوئیل میباشد. بخاری صنعتی،  حرارتی بالایی دارد ولی اتلاف حرارتی بالا از طریق  تجمع گرمای ایجاد شده در زیر سقف بالایی دارد. در این روش امکان تامین گرمایش به صورت منطقه ای و تنها بخشی از سالن نیز وجود ندارد. در این روش امکان خاموش نمودن بخاری در ایام غیر کاری وجود ندارد. همچنین مصرف انرژی و هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات از معایب این روش تامین گرمایش میباشد.

تامین گرمایش با هیتر تابشی گرماتاب

بهینه ترین روش به منظور تامین گرمایش فضاهای بزرگ استفاده از هیتر تابشی گرماتاب می باشد. دستگاه گرماتاب پس از مدت زمان کوتاهی، حرارتی  مطلوب را در سطح بدن افراد و محیط اطراف برقرار مینماید. دستگاه گرماتاب در سوله های صنعتی در ارتفاع حدود ۵ تا ۶ متر بر حسب ظرفیت حرارتی نصب میشود. هیتر تابشی گرماتاب را میتوان به صورت زاویه دار و افقی بر حسب شرایط نصب نمود.

مزایای تامین گرمایش با گرماتاب

  • کاهش ذرات معلق و گرد و غبار در سالن
  • تامین گرمایش یکنواخت در سالن سطح مساحت سوله
  • امکان جهت دهی در منطقه مورد نظر جهت تامین گرمایش
  • سرعت بالا در تامین گرمایش
  • عدم نیاز به کانال کشی و آب
  • صرفه جویی بالا در تامین گرمایش
  • امکان تامین گرمایش منطقه ای
  • عدم اشغال فضای فیزیکی

تامین گرمایش گلخانه با گرماتاب

تامین گرمایش گلخانه‌ها از دیگر کاربرد های دستگاه‌های گرماتاب هستند. گرمایش گلخانه از جهت های بسیار زیادی حساس بوده و نیاز به یک سیستم گرمایشی مناسب دارد.

استفاده از یک سیستم گرمایشی نامناسب می تواند علاوه بر هزینه های زیاد در رشد گیاه نیز اثر گذار بوده و سبب آسیب به گیاه شود.

تامین حرارت در بخاری تابشی از طریق امواج مادون قرمز منتقل شده که این امواج پس از برخورد با سطح گیاه و بستر آن جذب و تبدیل به گرما می شود. در این روش درجه حرارت زیر سقف چندان افزایش نمی‌یابد و تلفات حرارتی از سقف کم بوده و مصرف سوخت به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد. گرماتاب حرارتی نظیر حرارت خورشید را فراهم مینماید. در این حالت درجه حرارت سطح خاک و سطح گیاه از درجه حرارت هوای گلخانه اندکی بالاتر است که این مساله در نهایت باعث عدم ایجاد بیماری های منتقل شونده به علت خیس بودن سطح گیاه و یا گردش هوا می‌گردد. کاهش حدوداً %۵۰ مصرف سوخت و ۹۰% مصرف برق و عدم اشغال فضای فیزیکی در سالن از  مزایای دیگر دستگاه گرماتاب نسبت به سایر سیستم های گرمایشی متداول برای گرمایش گلخانه ها می باشد.

درخواست خرید گرماتاب

جهت خرید دستگاه‌های تابشی گرماتاب می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ با ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس garmataaban.com اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع دستگاه‌های تابشی بدست بیاورید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا