کسب و کار

بهترین منابع فیزیک کنکور

به گزارش رکنا نقل از های بوک (hibook.co) کنکور سراسری نقش مهمی در زندگی دانش آموزان دارد زیرا آنها می توانند با موفقیت در کنکور و قبولی در دانشگاه های برتر به جایگاه اجتماعی و شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند . اما در سال های گذشته سازمان سنجش با تغییرات کنکور سراسری از جمله حذف دروس عمومی، نگاه ویژه تری به دروس تخصصی و امتحانات نهایی مدارس داشته است. یکی از اصلی ترین دروس تخصصی کنکور، درس فیزیک میباشد که برای داوطلبان رشته تجربی و ریاضی دارای اهمیت و ضریب بالایی است. فیزیک در کنکور برای داوطلبان رشته تجربی ۳۰ سوال و برای داوطلبان رشته ریاضی ۴۵ سوال از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد که دانش آموزان باید در مدت زمان محدود به این تعداد سوال پاسخ دهند. از جهت نیاز است است دانش آموزان علاوه بر تلاش و پشتکار، در انتخاب بهترین منابع فیزیک کنکور دقت عمل بیشتری داشته باشند ما در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین کتاب های فیزیک کنکور میپردازیم.

بهترین منابع فیزیک کنکور

در حال حاضر کتاب های فیزیک خیلی سبز ، فیزیک میکرو گاج و کتاب های فیزیک نشر الگو جزو بهترین منابع فیزیک کنکور به حساب می آیند که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند که استفاده از آنها منجر به رشد و پیشرفت شما در این درس خواهد شد ما در ادامه به کمک های به بررسی این کتاب های خواهیم پرداخت.

فیزیک خیلی سبز

اولین مجموعه از بهترین منابع فیزیک کنکور که به بررسی آن میپردازیم کتاب های فیزیک خیلی سبز است که پیشنهاد می کنیم قبل از خرید کتاب های فیزیک خیلی سبز با تخفیف از های بوک این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید این کتاب ها برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم و جامع که برای پایه دهم و یازدهم به صورت تک جلدی و برای پایه دوازدهم به صورت دو جلدی منتشر شده است. وقتی صحبت از کتاب های فیزیک خیلی سبز می کنیم بیشتر منظورمان کتاب های تست فیزیک خیلی سبز می باشد. ساختار این کتاب ها به صورت درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است که مولف با طبقه بندی کرده هر فصل به بخش های کوچکتر به دسته بندی مطالب در ذهن دانش آموز کمک می کند. در ابتدا مولف به بیان کامل مفاهیم و تعاریف می پردازد و کلیه اشکال و تصاویر را بررسی می کند. در قسمت تست ها همانند درسنامه به صورت طبقه بندی شده از کلیه مطالب کتاب درسی و خط به خط آن سوال های متنوع در سطوح مختلف مطرح شده است تا دانش آموزان با حل تیپ های مختلف سوالات توانایی تست زنی خود را افزایش دهند.

فیزیک میکرو گاج

کتاب های فیزیک میکرو گاج را میتوان به عنوان یکی از بهترین منابع فیزیک کنکور معرفی کرد، کتاب هایی با درسنامه کامل، تست های طبقه بندی متنوع و پاسخنامه تشریحی جزو اولین انتخاب های دانش آموزان برای درس فیزیک می باشد. کتاب های میکرو طبقه بندی گاج یکی از سری کتاب های کنکور انتشارات گاج می باشد که با هدف افزایش مهارت و آمادگی دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری منتشر می شود و از آن به عنوان قدیمی ترین کتاب های تستی یاد می شود. کتاب های فیزیک میکرو برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت تک جلدی و دو جلدی منتشر می شود که ساختار و ویژگی های آنها یکسان است.

فیزیک میکرو گاج

درسنامه های این کتاب ها به صورت طبقه بندی و بر اساس سر فصل های کتاب درسی می باشد. در واقع مولف با پوشش خط به خط کتاب درسی، تمارین و فعالیت ها یک درسنامه کامل و جامع در اختیار دانش آموزان قرار داده است یکی دیگر از ویژگی های درسنامه فیزیک گاج وجود مثال های متنوعی می باشد که علاوه بر پوشش تمارین کتاب درسی از سوالات کنکور های سال های گذشته نیز استفاده شده است. پیشنهاد مولف این است که دانش آموزان ابتدا با آموخته های خود مثال را حل کنند سپس برای یادگیری روش حل به پاسخ آن مراجعه کنند. نام میکرو طبقه بندی بر روی این کتاب ها درواقع اشاره به سبک و تعداد سوالات این کتابها دارد. در واقع اکر دانش آموزانی که به سراغ کتاب های فیزیک میکرو گاج مروند به دنبال یک منبع تستی کامل و عالی هستند. تست های متنوع و فراوان که علاوه بر بررسی خط به خط کتاب درسی از مباحث ترکیبی استفاده کرده تا دانش آموزان با حل تیب های مختلف از تست های فیزیک به توانایی خوبی در حل تست های فیزیک کنکور برسند.

فیزیک نشر الگو

سومین و آخرین مجموعه از بهترین منابع فیزیک کنکور که به بررسی آن میپردازیم کتاب های تست فیزیک نشر الگو می باشد.این کتاب ها همانند سایر کتاب هایی فیزیک که در بالا معرفی کردیم برای پایه دهم و یازدهم به صورت تک جلدی و برای پایه دوازدهم به صورت دو جلدی منتشر می شود مولف این کتاب ها آقایان امیر علی میری, رضا خالو, سیروس یعقوبی هستند که در ادامه به بررسی این کتابها می پردازیم.

کتاب های فیزیک نشر الگو دارای درسنامه های کامل و جامع هستند که این درسنامه ها در ابتدای هر فصل قرار دارد و در آن کلیه مطالب کتاب درسی توسط مولف بررسی شده است و با مثال های حل شده کمک فراوانی به یادگیری مفاهیم می کند. در ادامه تست های طبقه بندی شده وجود دارد که اکثرا به صورت تالیفی بوده و بعضا تست هایی از کنکور های سال های گذشته نیز آورده شده است و در انتهای کتاب پاسخنامه تشریحی وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا