اقتصادی

تاثیر برد گری اسکیل بر بازار رمزارزها

برد گری اسکیل در برابر SEC، تاثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین گذاشته است. پیش بینی‌ها از آینده بیت کوین چه می‌گویند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از درجا زدن بیت کوین در هفته‌های گذشته، به‌دنبال اعلام برد شرکت گری‌ اسکیل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، قیمت این بیت کوین با کندل شارپ صعودی، رشد ۵ درصدی قیمتی را تجربه کرد و به ۲۸ هزار و ۱۴۲ دلار رسید.

بیت کوین و گری اسکیل

با اعلام نتیجه دادگاه، قیمت دیگر آلت‌کوین‌های بازار با رشد همراه بود و بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال پیش از رشد‌های بالای قیمتی، تصمیم به جابه‌جایی کوین‌های خود به صرافی‌های ارز دیجیتال گرفتند. معامله‌گران، اغلب برای فروش دارایی‌های دیجیتال و یا استفاده از آنها به‌عنوان وثیقه برای معامله مشتقه‌ها، ارزهای دیجیتال خود را به صرافی‌های واریز می‌کنند.

افزایش عرضه بیت کوین در صرافی‌ها

علی مارتینز، تحلیلگر درون‌زنجیره‌ای نخستین فردی بود که اعلام کرد به‌دنبال برد گری اسکیل، حدود ۳۰ هزار بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل شده است.

این جابه‌جایی‌ها باعث افزایش عرضه این رمزارز از حدود ۱.۱۳ میلیون بیت کوین به ۱.۱۵ میلیون بیت کوین شد. همچنین به دنبال انتشار تحلیل مارتینز، شرکت سانتیمتت نیز اعلام کرد که افزایش قابل توجهی در عرضه بیت کوین در صرافی‌ها نسبتبه زمان پیش از برد گری اسکیل، رخ داده است.

بازگشت سنتیمنت صعودی؟

پس از برد گری اسکیل، بنظر می‌رسد که سنتیمنت منفی و احساس ترس و نااطمینانی در بازار ارز دیجیتال، از بین رفته و فعالان رمزارزی احتمال دوره صعودی جدید قیمتی را می‌دهند. فعالان بازار در انتظار تایید صندوق ETF اسپات بیت کوین هستند. با اینوجود، نتیجه تایید یا عدم تایید این صندوق توسط SEC، می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ به‌تعویق بیفتد. در صورت تایید این صندوق، دامیننس بیت کوین با صعود قابل توجهی، مواجه خواهد شد.

سخت‌گیری‌های نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر بازار ارز دیجیتال در آمریکا این نگرانی را ایجاد کرده است که صندوق ETF اسپات بیت کوین توسط این نهاد بدون دلیلی منطق رد شود. شایان ذکر است که تا به امروز، SEC تمامی پیشنهادات برای صندوق های قابل معامله‌ ارز دیجیتال را در ایالات متحده رد کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا