کسب و کار

تبلیغات در تلگرام و بهترین روش های تبلیغات در تلگرام

چکیده : اهمیت تبلیغات در تلگرام چیست و چرا باید به سمت تبلیغات در تلگرام برویم؟ روش های تبلیغات در تلگرام و راه رسیدن به بهترین نتیجه در تبلیغات تلگرام چیست؟ تبلیغات در تلگرام در نمادین

اهمیت تبلیغات در تلگرام

محبوبیت جهانی تلگرام، نشان از اهمیت این پیام رسان در بین کاربران دارد. مشکلاتی که برای این پیام رسان پیش آمد و دسترسی به آن را در فضای فارسی زبان محدود کرد، نتوانست این پیام رسان را از دسترس کامل خارج کند و مانند برخی از پیام رسان ها (وایبر) به خاطره ها تبدیل کند؛ هر چند برای مدتی آمار استفاده از آن کاهش پیدا کرد اما امروزه باز هم این پلتفرم جزو پیام رسان های مطلوب ایرانیان است.

تبلیغ در این شبکه اجتماعی، یکی از روش‌های مرسوم تبلیغات به شمار می آمد. البته با بستن آن و ایجاد محدودیت در دسترسی به آن، بعد از اندکی افتِ حضور کاربران، با روی آوردن دوباره کاربران به تلگرام، مجدد این اپلیکیشن، جایگاه خود را به صاحبان کسب و کار ها نشان داد. بنابراین اگر تبلیغ در فضای مجازی برای شما مهم است، نباید از این پلتفرم غافل باشید و باید با برنامه در آن حضور پیدا کنید. در سایت نمادین کارشناسان ما در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

چرا باید به سمت تبلیغات در تلگرام برویم؟

قابلیت های گوناگون این پیام رسانِ محبوب، بیشتر طرفداران حضور در فضای مجازی را مجبور به عضویت در این پیام رسان و استفاده از آن کرده‌ اند. بنابراین مهم ترین علت بایستگیِ تاثیرِ تبلیغات در تلگرام، مخاطبان فعال در این بستر هستند که تعداد این کاربران توجه صاحبان کسب و کار را به خود جلب می کند تا برای تبلیغات در تلگرام هزینه بکنند.

از دیگر دلیل هایی که تلگرام را محبوب می کند، بستر های متفاوت تلگرام در قالب گروه، کانال، سوپر گروه است که امکانات متنوعی را برای کاربران و صاحبان این بستر ها ایجاد می کند. همچنین امکان برقراری ارتباط با مخاطبان در قالب پیام متنی، پیام صوتی، تماس صوتی، تماس تصویری از علت های محبوبت این پلتفرم است. به عبارت دقیق تر امکان پشتیبانی سریع و راحت بعد از آغاز پویش های تبلیغاتی در تلگرام، آن را محیطی مناسب برای تبلیغات کرده است. وجود کانال های متفاوت با موضوع های گوناگون، کاربران مختلف را در حوزه های علایقی متنوع کنار هم جمع کرده است که برای تبلیغ در کسب و کارهای حوزه های مختلف مناسب است.

همچنین امکان ایجاد کانال ها و گروه های ویژه و VIP برای مخاطبان انحصاری و عرضه خدمات و اطلاعات هدفمند به آن ها، امکان ایجاد نظرسنجی یا سؤال های چند گزینه ای برای شناسایی خواسته های مشتریان و مطالعه دقیق محصول از دلیل هایی است که تبلیغات در تلگرام را برای کسب و کار ها مهم کرده است. وبگاه نمادین با ایجاد کانال های تخصصی تبلیغ محصول در تلگرام شما را در مسیر مناسب قرار می دهد.

برترین روش های تبلیغات در تلگرام

برترین روش تبلیغات در تلگرام

شیوه ‌های متعددی برای تبلیغ در تلگرام وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین روش برای تبلیغ بعد از شناخت مخاطبان و جامعه هدف باید بر اساس سلیقه و پسند مخاطبان صورت گیرد. بنابراین بهترین روش تبلیغات در تلگرام برای هر برندی می تواند متفاوت باشد و منحصر در یک یا چند روش نیست. سایت نمادین با استفاده از کارشناسان خبره، می تواند بهترین مشاوره ها را برای برند بر اساس جامعه هدف ارائه کند. بنابراین قبل از ایجاد هر گونه کمپین تبلیغات در تلگرام روش های تبلیغ را بسنجید تا برترین نوع تبلیغات در تلگرام برای کسب و کار خودتان را انتخاب کرده باشید.

انواع روش های تبلیغات در تلگرام

انواع روش های تبلیغات در تلگرام

  • تبلیغات بازدیدی تلگرام

طراحی تلگرام به گونه ای است که تعداد بازدید مطالب، در آن اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل تعدادِ ویو های صورت گرفته در آن نشان داده می شود. این امر موجب شده تبلیغات بازدیدی در تلگرام، یکی از روش های مناسب به شمار بیاید که قابلیت آمار گیری هم دارد. عددی که در قسمت پایین هر پست در کنار یک چشم قرار گرفته، تعداد ویو های صورت گرفته را به نمایش گذاشته است.

فیک نبودن بازدید ها به دلیل اینکه در این پلتفرم امکان خرید ویوی ساختگی ندارد، از مهم ترین دلیل های مطمئن بودن این روشِ تبلیغات در تلگرام است. همچنین با هر میزان صرف هزینه می توان تبلیغات بازدیدی تلگرام را خریداری کرد. ضمناً تبلیغات بازدیدی تلگرام یکی از روش های هزینه کردن بودجه به صورت هدفمند و آسوده خاطر است.

  • کیلک یکی از روش های تبلیغات در تلگرام

اگر قصد تبلغ وب سایت یا اپلیکیشن را دارید، روش تبلیغ کلیکی در تلگرام یکی از مناسب ترین روش ها محسوب می شود. در این روش، توضیح مختصر درباره محصولی که برای آن تبلیغ صورت می گیرد، انجام می گیرد و در میان یا انتهای پست لینکی قرار داده می شود که با لمس آن به پایگاه مد نظر انتقال صورت می گیرد.

در این روش نیز تعداد کاربرانی که پیام تبلیغی را دیده اند، قابل شمارش است. اما باید دقت داشته باشید که چون امکان ایجاد کلیک فیک در تلگرام وجود دارد، حتماً از این روش برای تبلیغ از کانال های با اعتبار و موثق استفاده شود. همکاران ما در سایت نمادین در این باره می توانند شما را کمک کنند تا کانال های معتبر را برای تبلیغات در تلگرام انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که این روش تبلیغات کلیکی در تلگرام برای افزودن کاربران کانال تلگرامی شایسته نیست؛ چرا که ممبر ها بعد از کلیک کردن روی لینک و انتقال به کانال یا گروه تلگرامی مد نظر شما بیشتر اوقات بدون عضویت در کانال شما، به کانال سابق باز می گردند.

  • امکان پین کردن پیام در تلگرام

یکی دیگر از روش های تبلیغات در تلگرام، امکان سنجاق کردنِ پیام در کانال های تلگرامی است. در این صورت پیامِ پین شده به هر مدتی که ادمین قصد دارد، امکان بازدید را برای مخاطبان مهیا می کند.

تبلیغات بازدیدی تلگرام

زمان و ساعت های تبلیغات در تلگرام

در تبلیغات زمان دار، زمانی که برای ارسال پیام انتخاب می شود، اهمیت زیادی دارد. اینکه پیام تبلیغاتی شما در ۱۲ ساعت صبح منتشر شود یا ۱۲ ساعت بعد از ظهر، با توجه به زمان حضور کاربران هدف کسب و کار شما در بستر تلگرام، بسیار مهم است. انتخاب درست این زمان نیازمند شناخت صحیح از جامعه هدف است که این امکان در نمادین با حضور کارشناسان خبره برای شما مهیا شده است. تحلیل درست و مناسب از رفتار مخاطبان در اینکه مخاطبان شما در چه بازه زمانی بیشتر آنلاین هستند، تبلیغات را به هدف نزدیک می کند.

برای مثال اگر محصولی که می خواهید آن را تبلیغ کنید برای استفاده بانوان است، طبیعتا صبح ها بهترین زمان ممکن برای این محصول است. چون خانم ها، به ویژه خانم های خانه دار، صبح ها تقریباً زمان بیشتری برای گشت و گذار در فضای مجازی دارند.

فیلتر شدن تلگرام، دسترسی آسان به این پیام رسان را کمی محدود و سخت کرده است. بیشتر کاربران برای استفاده، از فیلتر شکن یا پروکسی استفاده می کنند که بعضاً به دلیل افتِ سرعت اینترنت در کشور ما استفاده از تلگرام در هر ساعتی مقدور نیست. بنابراین یکی از زمان هایی که برای بارگذاری تبلیغات، مناسب است زمان های استراحت و فراغت کاربران است.

راه رسیدن به بهترین نتیجه در تبلیغات تلگرام

با توجه به تبلیغات بسیار فراوان در فضای مجازی و تنوع پلتفرم ها و استفاده همه از این ظرفیت، کمپین های بسیاری برای تبلیغات در این فضا موجود است. به طوری که بعضاً تنوع و گستردگی این تبلیغات مخاطبان را آزار می دهد و به محض دیدن این پیام ها، بدون اینکه نگاهی به آن کند، بی اعتنایی می شوند، یا به محض دیدن آن را حذف می کنند. بنابراین خلاقیت در تولید محتوا در این زمینه بسیار بسیار مهم است و می طلبد که با انتخاب درست و مشورت صحیح محتوایی نوآورانه و جذاب تولید کنید. مجموعه سایت نمادین کارشناسان خلاق را برای تولید محتوا، کنار هم جمع کرده است. با بخش کارشناسان تولید محتوا تماس بگیرید و از آن ها برای بهتر دیدن شدنِ کسب و کارتان کمک بگیرید.

نکات مهم در تبلیغات تلگرام

  • رقبای شما هم از فرصت تبلیغات در تلگرام استفاده می کنند

همانطور که شما تلگرام را برای تبلیغات انتخاب کرده اید، به طور قطع امکان دارد که رقبای شما هم از این فرصت برای تبلیغ استفاده کنند. بسیار مهم است که استراتژی و برنامۀ رقیب تان را ارزیابی کنید و با توجه به آن رفتار مناسب کنید. ارزیابی درست از رفتار رقیب، موجب می شود شما از فرصت تلگرام درست ترین استفاده را بکنید و به بهترین نتیجه برسید.

  • تولید محتوای ویدئویی

چند رسانه ای بودن ویدئو دلیلی است که تولید محتوای مولتی مدیا بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر محتوا های تولید شده دارد. بنابراین نیاز است که از موشن گراف‌ ها یا تدوین گر های کار بلد برای تولید محتوا استفاده کنید. با مراجعه به بخش تولید محتوای سایت نمادین می توانید، بهترین مولتی مدیا را با مناسب ترین هزینه برای محصول خود تهیه کنید.

سخن پایانی در مورد تبلیغات در تلگرام

تنوع کاربران تلگرام با تمام تنوع در سلیقه ها و رفتار های متفاوت در بهره گیری از این پیام رسان، فرصت بسیار مناسبی را برای کارفرمایان ایجاد کرده تا از این بستر برای تبلیغ استفاده کنند. بنابراین نیاز است که یک مشاور کاربلد و فنی در کنار شما باشد تا صفر تا صد پروسه تبلیغات در تلگرام را به درستی اجرا کند. با مراجعه به سایت نمادین و برون سپاری این مهم با خیال راحت به توسعه کسب و کارتان بیندیشید و برنامه ریزی کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا