اقتصادی

دوج‌کوین دوباره اوج می‌گیرد؟

داده‌های زنجیره‌ای و حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ تحلیگران را متقاعد کرده که احتمالا دوج‌کوین برای صعود آماده می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، داده‌های زنجیره‌ای و حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ تحلیگران را متقاعد کرده که احتمالا دوج‌کوین برای صعود آماده می‌شود.

بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ روندی صعودی داشت و از دلایل روند صعودی بازار گسترش سیستم مالی غیرمتمرکز، گسترش توکن‌های غیرقابل نفوذ و میم‌کوین‌ها بود.

سال ۲۰۲۱ بزرگترین موفقیت ارز دیجیتال دوج‌کوین را رقم زد. ارزی که برای یک شوخی به وجود آمد و حالا به یکی از محبوب‌ترین‌ ارزهای بازار تبدیل شده است. در ماه گذشته پروژه دوج‌کوین دوباره رشد کرد و چندین داده نشان‌ می‌دهند که روند صعودی دوج‌کوین به زودی شروع می‌شود.

داده‌های زنجیره‌ای

دوج‌کوین از محدوده ۱۵ سنت تا حدود ۳۰ سنت رشد کرد و حجم معاملات این ارز حدود ۶۳ درصد از زمان کف قیمتی افزایش داشته است.

کارشناس سه دلیل برای شروع رشد بیت‌کوین عنوان کردند. افزایش فعالیت‌های زنجیره‌ای، افزایش حجم معاملات در صرافی‌های برتر و افزایش توجه افراد معروف از دلایلی هستند که سیگنال روند صعودی دارند.

فیلیپ گرادول، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی عقیده دارد دوج‌کوین در سطح بالایی از پذیرش قرار دارد و کاربران جدید زیادی به خود جذب کرده که ۲۵ درصد از حجم گردش پول در این ارز را در اختیار دارند.

این کارشناس بررسی کرده که دوج‌کوین به طور متوسط ۳۲ هزار کاربر فعال روزانه در سال ۲۰۲۱ دارد و با توجه به درصد کاربران فعال و درصد تغییر قیمت این ارز در سال ۲۰۲۱ این ارز توانایی رشد تا ۷۰ سنت را دارد.

افزایش حجم معاملات

دلیل دوم افزایش توجه‌ها نسبت به دوج‌کوین افزایش حجم معاملات در صرافی‌های بزرگ مانند کوین‌بیس است. حجم معاملات دوج‌کوین در صرافی کوین‌بیس در هفته گذشته به طور متوسط حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

کوین‌بیس بزرگترین صرافی در امریکا است و افزایش معاملات در این صرافی می‌تواند نشانه‌ این باشد که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در حال خرید دوج‌کوین هستند.

حمایت افراد معروف

یکی از حامیان سرسخت دوج‌کوین مارک‌کوبان است که این ارز را به طرفداران خود معروفی می‌کند و اجناس فروشگاه‌های خود را با ارز دیجیتال به فروش می‌رساند.

حمایت زیاد کوبان از دوج‌کوین باعث خشم بسیاری از طرفداران رمزارزها شده و آن‌ها عقیده دارند دوج‌کوین ارزی بدون پشتوانه است و کوبان باید از بیت‌کوین حمایت کند. کوبان در این باره نوشت:

«من نمی‌خواهم کسی را به کاری مجبور کنم. در فروشگاه‌های من هر ارز دیجیتالی می‌تواند به عنوان روش پرداخت استفاده شود اما ۹۵ درصد مردم از دوج‌کوین برای پرداخت استفاده می‌کنند و این ارز روش پرداخت مردم است»

نمره ورتکس مقایسه الگوی تاریخی با شرایط فعلی بازار است که از مولفه‌هایی مانند احساسات بازار، حجم معاملات، تغییرات قیمت و فعالیت‌های توئیتری به دست می‌آید.

امتیاز ورتکس دوج کوین در ۷ آگوست به رنگ سبز و در ۹ آگوست به بالاترین سطح خود یعنی عدد ۷۲ رسیده است. این افزایش شاخص ورتکس باعث شد قیمت دوج‌کوین در ۶ روز ۴۴ درصد افزایش پیدا کند.

تمام این الگوها و شاخص‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم نوعی نشان صعودی برای ارز دیجیتال دوج‌کوین دارد اما یادتان باشد که هیچ چیز در بازار رمزارزها قطعی نیست.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا