اقتصادی

تحلیل قیمت کاردانو / سقوط ۸۰ درصدی از سقف قیمتی!

کاردانو یکی از آلت‌کوین‌هایی بود که با ورود به سال ۲۰۲۲ و شروع روند نزولی بازار به شدت ضربه خورد اما حالا هم در کل وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وقتی حمایت یک دلار کاردانو شکسته شد بلاهای زیادی سر این ارز دیجیتال آمد. حالا هم در محدود ۰/۵ دلار معامله می‌شود. اولین مقاومت پیش روی این ارز دیجیتال محدود ۶۰ سنت است که اگر این محدوده را پشت سر بگذارد احتمالا می‌تواند بعد از مدتی در این محدوده کف‌سازی کند. اما مهم‌ترین مقاومت این ارز فعلا محدوده ۷۵ سنت است. چون روی نمودار، در این محدوده قیمتی برخوردهای زیادی داشتیم. اینگونه مقاومت‌ها را، مقاومت استاتیک می‌گویند.

تیم توسعه کاردانو در بحبوحه بازار نزولی بیکار نبود. همین چند وقت پیش هارد فورک واسیل برای این ارز تایید شد و چارلز هاسکینسون، موسس این ارز گفت این هادر فورک عملکرد شبکه را به شدت بهبود می‌دهد. همچنین تعداد آدرس‌هایی که کاردانو نگهداری می‌کنند در ماه گذشته حدود ۳ درصد صعود کرد و به ۵/۲ میلیون نفر رسید.

اما نکته اصلی این است که براساس گزارش sentiment نهنگ‌های کاردانو به شدت غیرفعال شدند و تقاضا برای کاردانو به شدت کاهش پیدا کرده است.

نمودار چه می‌گوید؟

کاردنو از سقف تاریخی خود که در محدوده ۳/۱ دلار قرار دارد بیش از ۸۰ درصد ریزش کرده و حالا هم وضعیت خوبی روی نمودار ندارد. در نمودار روزانه شاخص مقاومت نسبی در ادامه روند نزولی چندماهه خود روی عدد ۳۵ قرار دارد. در آوریل ۲۰۲۲ که کاردانو از محدوده ۱/۲ دلار ریزش کرد تا به امروز شاخص مقاومت نسبی فقط در نیمه پایینی کانال قرار دارد و دو با هم وارد محدوده اشباع فروش شده است.

MFI هم دقیقا وضعیتی مشابه دارد و چند وقتی است که فقط در نیمه پایینی کانال خود نوسان می‌کند. این نشان می‌دهد که در چند وقت اخیر پول زیادی به کاردانو تزریق نشده است.

اما در نمودار روزانه، اندیکاتور مکدی در حال صدور سیگنال خرید است. اگر این اتفاق بیوفتد به نظر می‌رسد شاید کاردانو کمی رشد کند.

روند کلیت بازار نزولی است و بیت‌کوین بین ۲۹ تا ۳۰ هزار دلار نوسان می‌کند. حریداران و فروشندگان هنوز برای صعود یا نزولی بیت‌کوین به اجماع نرسیدند و به نظر می‌رسد رکن اصلی بازار فعلا نوسان است. کاردانو هم به شدت به بیت‌کوین وابسته است. این یعنی آینده کاردانو بیشتر از آنکه دست خودش باشد به روند بیت‌کوین بستگی دارد.

پیش‌بینی‌ها هم از بیت‌کوین چندان دلچسب نیست. برخی عقیده دارند ممکن است که بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار سقوط کند که در این صورت کار کاردانو و سایر آلت‌کوین‌ها زار است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا