بورس

تحلیل سهم توسط کارگزاری ها ممنوع شد

بر اساس نامه مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس به کانون کارگزاران، از این پس شرکت های کارگزاری بدون داشتن مجوز از سازمان بورس حق مشاوره سرمایه گذاری ندارند.


به گزارش روند بازار به نقل از نبض بورس، بر اساس نامه منتشر شده از سوی مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس خطاب به کانون کارگزاران،‌ از این پس شرکت های کارگزاری که بدون اخذ مجوز حق مشاوره سرمایه گذاری ندارند. بر اساس این نامه منظور از مشاوره سرمایه گذاری،‌ هر گونه مشاوره در مورد خرید و فروش اوراق بهادار، اظهار نظر در خصوص روند قیمت و یا عرضه و تقاضای اوراق بهادار در آینده و اظهار نظر راجع به ارزش(قیمت) اوراق بهادار است.

در این نامه تاکید شده است که شرکت‌های کارگزاری نباید از طریق تارنما و شبکه های مجازی وابسته به خود یا سایر رسانه‌های بورسی و اقتصادی تحت عناوین مختلف از قبیل «تحلیل»، «سبد پیشنهادی روزانه/هفتگی» و غیره اقدام نماید.

سازمان بورس و اوراق بهادار

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا