بورس

تحلیل هفتگی بورس/ خروج نقدینگی از بازار ادامه‌ دارد

شاخص کل بورس تهران این هفته برخلاف هفته پرجنب و جوش گذشته، روند نزولی به خود گرفت. اما ارزش معاملات در پایان روز چهارشنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۱، چقدر شد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در پایان هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۴۱۴ هزار بود و این هفته به محدوده یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی بازگشت و افت حدود ۰.۰۶ درصدی را رقم زد.

می‌توان گفت که این هفته اغلب شاخص‌های بازار روند نزولی به خود گرفت. شاخص کل فرابورس با کاهش ۰.۳۵ درصدی در تراز ۱۸ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم‌وزن شرایط دیگری را تجربه کرد و با افزایش ۰.۹۸ درصدی در سطح ۴۰۱ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته برابر با ۲۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان بود که این هفته به ۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با ۳۹۲۴ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۳۸۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۹۶ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۴۹۱ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بود.

چقدر پول از بورس خارج شد؟

در پنج روز کاری هفته اخیر پول از بازار خارج شد. طبق آمار منتشرشده روز شنبه ۲۹ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۱۰ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۶۸۰ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۲۸۶ میلیارد تومان و روز چهارشنبه نیز ۲۰۱ میلیارد تومان خروج پول از بازار سرمایه ثبت شد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲۰۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۲۹ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳۸ درصد کاهش یافت. بالاترین رقم هفته ۳۰۱ میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۱۲۷ میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۲۱۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۹۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۷۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۵۸ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۱۳۲ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا