اجتماعی

سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان آذربایجان غربی و در شورای آموزش و پرورش این استان گفت: از مهر ماه امسال سه میلیون دانش آموز تغذیه رایگان دریافت می کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از ایلنا، یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم بعد از ۱۱ سال تعطیلی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۴ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند، ادامه داد: محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی به صورت جدی پیگیری می شود.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت اقتصاد است و این موضوع با همراهی و حضور موثر مسوولان و همه بخش ها میسر و محقق می شود اظهار کرد: حضور با نشاط مردم در کنار مسوولان موجب پیشبرد و پیروزی در تحقق اهداف می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مسوولان باید بین مردم و در صحنه باشند و در کنار این موارد عدالت را رعایت کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت مردمی جای قدردانی ویژه دارد و این یک نعمت بزرگ است که نائب امام زمان (عج) فعالیت های انجام شده را تایید می کنند و این موضوع انگیزه مضاعفی برای پیگیری و ادامه کارهاست.

نوری با تاکید بر تجهیز هنرستان ها و استفاده از ظرفیت آن ها برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اضافه کرد: مدارس و هنرستان ها باید ظرفیت تولید و بسته بندی داشته باشند و اگر از ظرفیت‌های بومی و محلی در این راستا استفاده شود استقبال خوبی از موضوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه محدودیت های موجود فرصتی برای پیشرفت و فعال کردن هنرستان ها هستند، ادامه داد: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی این استان می توان از هنرستان ها بهره گرفت و این مراکز مکان ایجاد پنج هزار شغل است که در صورت ورود به بخش فرآوری ۱۵هزار شغل از طریق این هنرستان‌ها می توان ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش مدارس نمونه دولتی گفت: لازم است که افزایش این مدارس مورد توجه باشد تا دانش آموزان روستایی در این مدارس تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت در مشارکت خیرین، دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و شرکت‌های خصوصی در زمینه تامین فضای آموزشی است، گفت: ظرفیت سازی در این زمینه لازم است و باید از ظرفیت خیران بهره مند شد.

نوری با اشاره به خصوصیات اخلاقی خیرین مدرسه ساز و فعال در بخش آموزش ادامه داد: خیرین انسان‌هایی هستند که در معاشرت با آنان آداب انسان تکمیل می شود و اخلاق‌مداری بی نهایت، خصیصه اصلی این افراد است.

وی با بیان اینکه شهید رجایی و شهید باکری و همه شهیدان به داشتن اخلاق حسنه مشهور بودند، اظهار کرد: حادثه کربلا و امام حسین (ع) جریانی بر مدار اخلاق بوده است و شخصیت امامحسین(ع) براین موضوع استوار بود.

به نقل از: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا