اقتصادی

تورم روستا‌ها ۴ درصد بیشتر از تورم شهری

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: طی سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰، ۴۵۰ هزار نفر برگشت به روستا داشتند و در دو سال دولت سیزدهم این روند ادامه داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین مدنی گفت: هزینه زندگی در روستا‌ها گران شده و یک بخشی به دلیل سبک زندگی و استفاده از موضوعات اعم از خوراک، پوشاک و موضوعات این چنینی است که تامین آن از خود روستا نیست و باید از شهر تامین شود.

به گفته معاون توسعه روستایی و منطق محروم کشور و دبیر شورای عالی جهاد سازندگی در گذشته حتی میوه خشک کردن هم با دستگاه‌های دستی بود. زمانی که قرار است خرید از یک مسافت دور‌تر تامین شود هزینه‌ها افزایش می‌یابد همچنین استفاده از لباس‌های خاص یا معمولی باعث شده است که هزینه زندگی در روستا بالاتر از شهر باشد.

او گفت: تورم هر درصدی بوده در سال‌های مختلف سه یا چهار درصد در روستا‌ها نسبت به شهر افزایش داشته است. یک موضوع اساسی که وجود دارد روستا از ماهیت اصلی خود به دلیل تقلیدی که از زندگی شهری کرده‌اند فاصله گرفته‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر اینکه نرخ تورم در روستا‌ها بالاتر از شهرها است، گفت: همچنین یکی از مشکلات روستا حمل و نقل است. معیشت مردم وام اشتغال نیست. مصوبات خوبی را برای روستا در شورای عالی جهاد سازندگی گذراندیم که یکی از آن‌ها نهضت مدرسه‌سازی است.

او گفت: طی سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۰ هزار نفر برگشت به روستا داشتند یا به عبارت دیگر مراجعت از شهر به روستا انجام شده و طی دو سال دولت سیزدهم هم این روند ادامه داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا