اقتصادی

ثبت نام خودروهای وارداتی آغاز شد / لیست خودروهای وارداتی

ثبت‌نام خودروهای وارداتی با تعدادی خودروی جدید، پس از هشت ماه تأخیر آغاز شد. این فرایند از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود.

روند بازار – بالاخره پس از هشت ماه انتظار، سامانه یکپارچه برای متقاضیان خودروهای وارداتی باز شد. این گروه از مشتریان اکنون می‌توانند نسبت به ثبت نام خودروهای وارداتی در قالب سامانه یکپارچه اقدام کنند. از روز گذشته نیز امکان لغو سفارش برای مشتریان چانگان CS35‌ پلاس و دریافت خودروی جدید فراهم شده است.

درحال‌حاضر ثبت نام خودروهای وارداتی از بین مدل‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • تویوتا کرولا از شرکت معین‌خودرو
  • کیا سلتوس از شرکت کوشا‌خودرو
  • هیوندای النترا از شرکت کرمان‌موتور
  • جتا VS7 از شرکت ماموت خودرو
  • زوتی DL5‌ از شرکت پارس‌خودرو

همچنین قرار است در روزهای آینده چند خودروی دیگر نیز به این لیست اضافه شوند. هیوندای کنا، هیوندای کرتا، چانگان CS55 پلاس و فیات ۵۰۰ ازجمله این خودروها هستند. بنابراین رویه کُند و کسل‌کننده واردات خودرو درحال وارد‌شدن به مراحل میانی است. تاکنون تنها تعداد محدودی چانگان CS35 پلاس به مشتریان تحویل داده شده و امیدواریم تا در آینده تنوع و همچنین تعداد خودروهای تحویلی افزایش یابد.

فرایند ثبت نام خودروهای وارداتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شد. در این مرحله، متقاضیان ناچار بودند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب خود بلوکه کنند تا ثبت‌نام آن‌ها انجام شود. حدود ۳۳ هزار نفر در این مرحله متقاضی خرید خودروهای وارداتی بودند. بااین‌حال، فرایند کند ترخیص خودروها و تخصیص آن‌ها به مشتریان،‌ باعث اعتراض آن‌ها شد. در نتیجه روند ترخیص کند خودروها، بسیاری از متقاضیان خودروهای وارداتی طی ماه‌های گذشته از تحویل خودرو انصراف دادند.

با گذشت دو سال از آزادسازی واردات خودرو، فاصله قابل‌توجهی تا وعده واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال وجود دارد. علاوه‌براین، محدودیت‌های بسیاری در مسیر واردات خودرو وجود دارد که باعث شده است تنوع خودروهای وارداتی به کشور کاهش یابد. بسیاری از خودروهای وارداتی جدید از برندهای چینی هستند. برای مثال، محصولات چانگان،‌ زوتی، هونگچی، بسترن و جیلی در صف واردات به ایران قرار دارند.

منبع: دیجیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا