اقتصادی

آخرین خبر از زمان اعلام نرخ خرید تضمینی گندم

وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم توسط دولت گفت: نرخ این محصول حداکثر تا اوایل هفته آینده برای سال زراعی جدید اعلام می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم توسط دولت گفت: نرخ این محصول حداکثر تا اوایل هفته آینده برای سال زراعی جدید اعلام می‌شود.

نرخ خرید تضمینی گندم و سایر محصولات زراعی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه اعلام شود تا کشاورزان بتوانند برای تولید در سال جدید تصمیم بگیرند و عدم اعلام به موقع باعث سرگردانی آنها و حتی تاخیر در کشت و در نهایت باعث کاهش تولید می‌شود.

بر اساس اعلام اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۱۹۵۰۰ تومان اعلام شده است اما این نرخ باید توسط وزیر جهاد کشاورزی قبل از شروع سال زراعی ابلاغ می‌شد که محقق نشد.

در سال زراعی گذشته نرخ ۱۵۰۰۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم تعیین شده بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا