اقتصادی

حباب سکه کاهش پیدا خواهد کرد

محمد کشتی آرای نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر برنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر ضرب سکه جدید برای کنترل قیمت طلا و سکه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر فردا این اقدام صورت بگیرد ما شاهد کاهش بیشتر حباب سکه خواهیم بود.

به گزارش روند بازار،بانک مرکزی بلافاصله پس از افزایش حباب سکه به دلیل جو روانی که دلالان ایجاد کردند، وارد عرصه شد و بسته طلایی ضرب سکه و عرضه شمش طلا را برای کنترل قیمت‌ها و ثبات‌بخشی به بازار ارائه کرد. این مهم موجب ریزش میلیونی قیمت‌ها شد.از فردا چهارشنبه ۲۷ دی ماه، عرضه شمش در مرکز مبادله آغاز خواهد شد و تاکنون عرضه‌کنندگان استقبال خوبی از این شیوه عرضه داشته‌اند. 

محمد کشتی آرای نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با نبض بازار، برنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر ضرب سکه جدید برای کنترل قیمت طلا و سکه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هفته گذشته باتوجه به تحولات سیاسی یک التهابی  ابتدا در بازار ارز و بعد هم در بازار طلا ایجاد شد.اقدامات بانک مرکزی درکاهش این التهابات موثر است.

وی در پاسخ به این سئوال که این اقدام دست دلالان سکه و طلا را کوتاه خواهد کرد،گفت:در بازار دلالی وجود ندارد و بیشتر بازار تحت تاثیر هیجانات عرضه و تقاضا است و از طرفی هم با توجه به نوسانات قیمت ارز قیمت سکه و طلا تغییر می کند.

وی ادامه داد: با توجه به ماه رجب و شعبان و نزدیک شدن به ماه اسفند، طبیعا در این مقطع یک تقاضایی را برای دریافت خرید و دریافت طلا وجود دارد این اتفاقات همزمان باعث شد که افزایش تقاضا حباب ایجاد بکند واقدامات بانک مرکزی برای برطرف کردن این حباب اقدام بسیار خوبی است و طبیعا بعد از اعلام این برنامه قسمتی از این حباب با کاهش همراه شد و قیمت ها به تحلیل رفت. .

کشتی آرای با بیان اینکه اگر فردا این اقدام صورت بگیرد ما شاهد کاهش بیشتر حباب سکه خواهیم بود، افزود: اقدام بانک مرکزی در جهت ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازارو کاهش حباب اقدام مثبتی است چراکه از دو روز پیش که بانک مرکزی اطلاعیه را داد تاثیرش را گذاشت حباب سکهالان حدود ۵ میلیون است و حدود ۲میلیون حباب کاهش پیدا کرد

وی در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شان در روند کاهش قیمت سکه و طلا چیست، گفت:بستگی به تداوم اقدامات بانک مرکزی دارد اگر این برنامه تدوام داشته باشد و حباب سکه قطعا بیشتر کاهش خواهد داشت.

منبع
نبض بازار

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا