اقتصادی

وزیر صمت: حذف سامانه یکپارچه خودرو صحت ندارد

وزیر صمت در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از تسنیم، علی آبادی با بیان این که همه مردم باید به بهترین خودروها به خصوص خودروهای داخلی و با قیمت های مناسب دسترسی داشته باشند گفت: حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو صحت ندارد و همچنان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هدف ما کاهش قیمت خودرو و انطباق آن با شرایط جهانی است و دنبال آن هستیم تا مردم به بهترین خودروها دسترسی داشته باشند و بتوانند خودروهای خوب داخلی متناسب با قیمت‌های جهانی دریافت کنند.

علی آبادی تصریح کرد: ما در زمینه تولید خودرو به سمت برقی‌سازی در حرکت هستیم با توجه به اینکه مشکلات آلودگی هوا داریم در برخی شهرها در بعضی از ایام سال مجبور به تعطیلی برخی مشاغل هستیم چون امکان تحمل آلایندگی وجود ندارد. ضمن اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند و هزینه پایین سوخت آنها می‌تواند محرکی برای افزایش تولید آنها باشد.

وی یادآورشد: امسال تلاش می‌کنیم تا شهر تهران را به تجهیزات شارژ برقی خودروها مجهز کنیم. در هفته دولت امسال ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودرو در تهران و کرج افتتاح شده و تا پایان سال به ۵۰۰۰ ایستگاه در سراسر کشور خواهد رسید.

وزیر صنعت در خصوص احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو، گفت: من فکر می‌کنم تعرفه واردات هنوز جای بهبود دارد برای واردات خودروهای برقی تعرفه بسیار مخفف در نظر گرفته‌ایم پیشنهاد ما ۴ درصد برای خودروهای برقی است و برای خودرو های هیبریدی تعرفه ۴ تا ۱۵ درصد را پیشنهاد داده‌ایم.

علی آبادی درباره واگذاری سهام خودروسازان گفت: واگذاری‌ها بر عهده وزارت صنعت نیست و وزارت اقتصاد مجری آن است اما آنچه ما دنبال می‌کنیم خروج از تصدی گری است.

نا گفته نماند اسفند سال گذشته بود که وزارت صمت اقدام به ثبت نام اولیه از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو کرد که در نهایت با گذشت ۶ ماه امروز بخشی از خودروهای وارداتی توسط وزیر صمت تحویل شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا