اقتصادی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: حقوق سربازان ۱۰ برابر شده است

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حقوق سربازان طی ۲ سال اخیر بدنبال اقدامات انجام شده، ۱۰ برابر شده و به حداقل حقوق دریافتی کارکنان کشوری و لشکری رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ غلامرضا رحیمی‌پور روز پنجشنبه در آیین پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) سپاه و نیروی انتظامی در مشهد افزود: امروز فلسفه سربازی، فقط تامین نیرو نیست بلکه مهارت آموزی هم مورد نظر است و تلاش شده تا دوران سربازی برای نیروهای مسلح و همچنین برای سربازان مفید باشد.

وی با بیان اینکه سربازی تکلیف دینی و قانونی است، ادامه داد: امروز جمعیت کشور کاهش یافته، سبک زندگی تغییر کرده و تک فرزندی و فرزند کمتر رایج شده است، بنابراین نیازمند مهارتهای ویژه هستیم و داشتن دانش فضای اجتماعی برای شناخت ناهنجاریها یک ضرورت است.

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تلاش کرده ایم تا سربازی متفاوت از گذشته باشد، ادامه داد: خانواده ها در بعضی یگانها می توانند در روزهای اول خدمت حتی آسایشگاه محل خدمت فرزندشان را از نزدیک مشاهده نمایند. تلاش شده تا سربازان در محل خود خدمت کرده و همچنین متناسب با تخصص و رشته خود بکار گرفته شوند.

امیر رحیمی‌پور گفت: با این وجود سربازی آسان نمی‌شود و کسی نمی‌تواند آنرا آسان کند، سربازی یعنی کسیکه جان خود را در دست گرفته است و ما سربازان همیشه آماده نبرد هستیم.

وی تاکید کرد: سربازی اجباری برای تعلیم و تربیت یک نسل ضروری است، هم نقش تربیتی دارد و هم برای توان رزم و عقبه نیروهای مسلح مهم است.

لزوم تقویت مهارت فکری و روحی در دوران سربازی

معاون نیروی انسانی فراجا هم در این مراسم گفت: بزرگترین دغدغه رهبر معظم انقلاب جوانان هستند و توجه به آنان در عرصه های مختلف مورد تاکید است.

سردار سرتیپ خلبان محمد زارعی افزود: مهارت آموزی و توانمندسازی فقط بخاطر تامین معیشت بعد از پایان خدمت نیست، بلکه مهارت روحی و فکری را باید تقویت کرد.

وی با بیان اینکه دشمن انواع نقشه و توطئه‌ها را برای ساقط کردن نظام اسلامی بکار برده است، بیان کرد: آخرین نمونه آن، راه اندازی جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر بود.

معاون نیروی انسانی فراجا اظهار داشت: بزرگترین نگرانی آمریکا از این است که اگر الگوی جمهوری اسلامی موفق شود، همه متحدان او از این الگو پیروی خواهند کرد و آمریکا سلطه خود را در منطقه از دست خواهد داد.

در پایان آیین پانزدهمین جشنواره تقدیر از سربازان نمونه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) سپاه و نیروی انتظامی، از ۲۰ نفر سرباز نمونه این ۲ ارگان تجلیل شد.

جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی ارزشهای متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علم، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، ابداع و ابتکار، الگو سازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا