اجتماعی

خدمات رایگان بیمه سلامت به سه دهک اول جامعه

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از ارائه خدمات رایگان بیمه سلامت به سه دهک اول جامعه خبر داد و گفت: شاهد به‌روزرسانی پرداختی‌های بیمه سلامت برای مجموعه‌های طرف قرارداد‌ها هستیم.‌

به گزارش روند بازار، وحید خلیل‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در گذشته یک‌هزار و ۵۵۰ نفر از بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام.اس زیرپوشش بیمه سلامت بودند که سال گذشته ۴۹ میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های دارویی و درمانی آنها پرداخت شده است.

تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری صندوق حمایت از بیماران خاص جمعیت شناسایی شده در این حوزه به ۱۰ هزار نفر رسید تا در ۱۰۷ گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج امکان پوشش بیماران و پرداخت هزینه‌های درمانی آنها فراهم آید.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: پنج بیماری به بیش از ۱۰۷ نوع بیماری در این مدت افزایش یافت که این بیماری‌ها شامل انواع سرطان‌ها، بیماری‌های ژنتیکی، مادرزادی و… است.

خلیل‌اللهی افزود: ما با نشان‌دار کردن این بیماران سعی می‌کنیم تا خدمات مطلوبی را ارائه کنیم و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های دارویی و درمانی آنها پرداخت می‌شود.

برای ۵۱ نوع بیماری خاص بسته خدماتی تعریف شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۵۱ نوع بیماری خاص بسته خدماتی تعریف شده تا این بیماران از این بسته‌های خدماتی بهره بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: قرار است بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نوع بسته خدماتی برای بیماران تدوین و تعریف شود تا بیماران ۱۰۷ نوع بیماری خاص بتوانند از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

۱۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص ‌پرداخت شد

خلیل‌اللهی بیان کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای بیماران خاص از طریق ارائه فاکتور پرداخت شده و ۱۳ نفر بیمار اهداکننده کلیه پاداش به میزان ۵۸ میلیون تومان را به ازای اهدای کلیه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تا ۹۷.۵ درصد هزینه دارویی بیماران سرطانی از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود، یادآور شد: ۱۷ هزار نفر در استان اردبیل با بهره‌مندی از خدمات توانبخشی نشاندار شده و تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

خدمات رایگان بیمه سلامت به سه دهک اول جامعه

خلیل‌اللهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، سه دهک اول جامعه، روستاییان و اقشار نیازمند به صورت رایگان خدماتی را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از نشاندار شدن زوجین نابارور در سطح استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان نازایی و ناباروری از طریق بیمه سلامت پرداخت شده تا در مراکز درمانی بتوانند خدماتی را دریافت کنند.

۱۰ میلیارد تومان ‌بابت هزینه بیماری نازایی پرداخت شد

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان از بابت هزینه بیماری نازایی پرداخت شده و در ۶ ماهه امسال نیز پنج میلیارد تومان در این حوزه برای زوجین نابارور پرداخت شده است.

خلیل‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲ هزار زوج نابارور نشاندار شده و با تعهدات دارویی خدماتی را از بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: ۶۱ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند هستند و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان که در دهک یک تا پنج قرار دارند از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

 پرداخت ۷۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی از سوی بیمه سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: بیمه سلامت در کنار ارائه خدمات به مشمولان دهک‌های پایین به صورت رایگان سعی می‌کند تا بر اساس دهک‌بندی اعلام شده از طریق وزارت رفاه خدمات‌رسانی خود را انجام دهد که امیدواریم با دهک‌بندی جدید خانوارها زمینه برای ارائه خدمات عادلانه به گروه‌های مختلف فراهم آید.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سال گذشته ۷۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی از سوی بیمه سلامت برای اقشار مختلف مردم و در قالب بیمه روستایی پرداخت شده که اگر این پرداختی‌ها انجام نمی‌شد، این مبلغ از جیب بیمه‌شدگان پرداخت می‌شد.

با اجرای طرح دارویار ‌یارانه دارو از طریق بیمه‌ها تأمین شد

خلیل‌اللهی تصریح کرد: امسال نیز در ۶ ماهه اول ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت کردیم که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال این رقم به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

وی به حذف ارز ترجیحی از روند تولید و واردات دارو اشاره کرد و گفت: از مردادماه سال گذشته با اجرای طرح دارویار سعی بر این بوده تا یارانه از طریق بیمه‌ها تأمین شود که هزینه ماهانه تأمین دارو در این استان ۲۷ میلیارد تومان است که با همکاری ۲۰۰ داروخانه بیماران می‌توانند داروهای خود را تهیه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل افزود: در بحث کمبود دارو مشکلات گذشته رفع شده و ما کمترین نارسایی را در توزیع دارو شاهد هستیم و سعی بر این است تا با کنترل‌های بیمه سلامت، داروهای بیماران خاص در کوتاهترین زمان پرداخت شود.

انعقاد قرارداد بیمه سلامت با یک‌هزار و ۱۵ مؤسسه درمانی و بیمارستانی

خلیل‌اللهی به انعقاد قرارداد بیمه سلامت با یک‌هزار و ۱۵ مؤسسه درمانی و بیمارستانی اشاره کرد و ادامه داد: تا مهرماه هزینه داروخانه‌ها از سوی بیمه سلامت پرداخت شده و پرداختی ما به دانشگاه علوم پزشکی نیز تا شهریورماه انجام شده و شاهد به‌روزرسانی پرداختی‌های بیمه سلامت برای مجموعه‌های طرف قرارداد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در مورد نظام ارجاع بیان کرد: نظام ارجاع به صورت موقت توسط بیمه سلامت اجرایی شد اما قرار است با همکاری علوم پزشکی نظام ارجاع به صورت مناسب و مطلوب اجرایی و عملیاتی شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا