اقتصادی

قطر: ۱۷ میلیارد دلار از میزبانی جام جهانی کسب درآمد کردیم

مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر تاکید کرد که کشورش از میزبانی جام جهانی ۱۷ میلیارد دلار کسب درآمده کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، «ناصر الخاطر» مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر اعلام کرد که این برنامه برای قطر ۱۷ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

وی در گفت‌وگو با « سی ان ان» دستاوردهای قطر از برگزاری جام جهانی فوتبال را تشریح و تاکید کرد که این میزبانی بر چندین بخش از جمله بخش گردشگری بازتاب مثبت داشت.

الخاطر یکی از مهم‌ترین اهداف میزبانی کشورش از جام جهانی را احیای بیش از پیش بخش گردشگری خواند که از جمله اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ قطر بود.

مدیر اجرایی کمیته جام جهانی تاکید کرد کرد که درآمدهای قطر از قبل و در حین برگزاری مسابقات جام جهانی ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

وی اعلام کرد که تعداد کسانی که برای تماشای رقابت‌های جام جهانی وارد قطر شدند، بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر بوده و پس از پایان جام جهانی، تقاضای زیادی از سوی گردشگران برای سفر به قطر وجود داشته است.

الخاطر افزود: تعداد زیادی از هوادارانی که در جام جهانی به قطر سفر کردند و پس از پایان مسابقات دوباره به این کشور سر زدند و همه این شاخص‌های مثبت نشان می‌دهد که استراتژی قطر برای جذب گردشگران در مسیر درستی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا