اقتصادی

برای دریافت سود سهام عدالت چه کنیم؟ + لینک سایت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار دو روش برای دریافت سود سهام عدالت اعلام کرده است. این دو روش برای افرادی است که نتوانسته‌اند سود سهام عدالت سال ۹۸ خود را دریافت کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قرار است به زودی سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز شود، اما همچنان برخی از دارندگان سهام عدالت سود سهام سال ۹۸ خود را دریافت نکرده‌اند. حالا شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی شرایط دریافت سود سال ۹۸ را اعلام کرده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید شماره شبای معتبر خود را اعلام کنند. دو راه برای اعلام شماره شبا وجود دارد.

اولین راه برای اعلام شماره شبا، ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام (sejam.ir) است. دومین راه، درج شماره شبای معتبر در سایت سهام عدالت (sahamedalat.ir) است.

افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با این دو روش شماره شبای معتبر خود را وارد کنند و یا شماره شبای پیشین را اصلاح کنند.

اما افراد چگونه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که شماره شبایی که در سامانه ثبت شده درست است؟ سهامداران سهام عدالت می‌توانند به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت مراجعه و شماره شبایی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اند را چک کنند.

اگر شماره شبای ثبت شده ایراد داشته باشد امکان اصلاح و ویرایش آن وجود دارد.

در ادامه اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله مهم‌ترین دلایلی است که برخی از سهامداران نتوانستند سود سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند.

واریز سود سهام عدالت سال ۹۹
سود سهام عدالت سال ۹۹ چه زمان واریز می‌شود؟ رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه پرداخت شود. به گفته این مقام مسئول، سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

میزان سود سهام عدالت افراد، برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا